Wikia

Yodapedia

Battle of Bomis Koori IV

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Battle of Bomis Koori IV
Battle of Bomis Korri IV.jpg
Conflict:

Clone Wars

Datum:

22 BBY

Locatie:

Bomis Koori IV

Terrein:

Grond

Inzet:

Verovering van Bomis Koori IV

Uitkomst:

Overwinning Galactic Republic

Partijen

Galactic Republic

Separatists

Aanvoerders

Anakin Skywalker
Obi-Wan Kenobi

Oro Dassyne

Strijdkrachten

Venator Destroyers
ARC-170 Starfighters
AT-RT Walkers

Koorivar Fusiliers
Battle Droids

Verliezen

Oro Dassyne

Quote: "We've got so much firepower in here, these walls are ray-shielded. They can't take this fort."
-- Oro Dassyne

De Battle of Bomis Koori IV was een veldslag in de Outer Rim Sieges tijdens de Clone Wars.

AanvangEdit

De Battle of Boomis Koori IV vond plaats in de Outer Rim Sieges toen de Republic de bolwerken van de CIS aanhangers begon te belegeren. In het Bomis Koori System hadden de Koorivar en de Corporate Alliance een fort en Droid Factories hadden opgericht.

Het gevechtEdit

Koorivar General Oro Dassyne had de leiding over de CIS troepen en had een indrukwekkend arsenaal aan defensieve wapens opgesteld om de Republic en de Jedi af te stoppen. Dassyne hoopte dat er duizend Jedi zouden toestromen die allemaal ten prooi zouden vallen aan zijn wapens.

Groot was zijn teleurstelling toen hij opmerkte dat slechts twee Jedi, Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi, zijn fort kwamen aanvallen. Dassyne wist niet dat Skywalker en Kenobi zijn fort al waren binnengedrongen en de Ray Shields hadden uitgeschakeld. In een mum van tijd overmeesterde de Republic de tegenstand van de CIS die had gerekend op de nu gesaboteerde schilden en afweermechanismen. Oro Dassyne sneuvelde in het gevecht.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki