Wikia

Yodapedia

Battle of Bothawui

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Quote: "Ahsoka, they're in position. It's time to reveal our little surprise."
-- Anakin Skywalker

De Battle of Bothawui was een gevecht tijdens de Clone Wars in het Both System.

AanleidingEdit

Obi-Wan Kenobi kon Anakin Skywalker tijdig verwittigen van de komst van de Confederate Fleet onder leiding van Grievous. Anakins kansen leken hopeloos maar hij had al een plan bedacht om de vloot van de CIS in een valstrik te lokken. Bothawui was een strategisch belangrijke planeet die koste wat kost moest beschermd worden.

GeschiedenisEdit

De vloot van Munificent-class Star Frigates werd door Grievous recht door door het Fervse'dra asteroïdenveld gestuurd. Dit was exact de strategie die Anakin had voorspeld. Hoewel de CIS zware schade toebracht aan één van de drie Venator-class Star Destroyers, moest Ahsoka aan boord van de Resolute wachten totdat de CIS schepen het Asteroid Field had verlaten.

Op dat moment kreeg Rex het bevel om met de AT-TE Walkers het vuur te openen op de Munificent-class Star Frigates die allemaal hun Deflector Shields vooraan hadden gezet. De AT-TE Walkers waren door Anakin op de asteroïden opgesteld en konden de CIS schepen volledig onder vuur nemen. De Venators namen nu ook de CIS schepen onder vuur.

Grievous besefte dat een nederlaag onvermijdbaar was en vluchtte met de Soulless One. In de achtervolging raakte Anakins Interceptor beschadigd. Niet alleen zijn schip, ook R2-D2 raakte verloren na dit gevecht.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki