Wikia

Yodapedia

Battle of Hypori

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Chapter20.jpg

Grievous in de Battle of Hypori

Quote: "New droid general. He's unstoppable. Can't hold out for long."
-- Daakman Barrek

De Battle of Hypori was één van de veldslagen in het begin van de Clone Wars. Het was de eerste veldslag waarin General Grievous ten tonele verscheen.

GeschiedenisEdit

Op Hypori was een hele kolonie van Baktoid Armor Workshop gevestigd die er via een Droid Factory Battle Droids produceerde.

Het was Daakman Barrek die samen met zijn Padawan Sha'a Gi de ware functie van Hypori ontdekte in 22 BBY en dit rapporteerde aan de Jedi High Council die vervolgens een Jedi Task Force stuurde. Het één en ander liep fout in de Battle of Hypori want de Acclamator-class Cruiser stortte neer en de Jedi werden omsingeld door B2 Super Battle Droids.

Nog erger werd het toen General Grievous zich bezighield met de Jedi. Het was de eerste publieke vertoning van Grievous en de Jedi wisten niet hoe ze hem moesten bekampen. Van de aanwezige Jedi konden slechts Ki-Adi-Mundi, Shaak Ti, Aayla Secura en tenslotte ook K'Kruhk overleven. Alleen Ki-Adi-Mundi kon standhouden tegen Grievous terwijl de andere Jedi gewond raakten en de strijd moesten staken.

Dit was dankzij de hulp van Captain Fordo en de Muunilinst 10 dat de Jedi gered werden. In een speciaal LAAT/i Gunship leidde Fordo tien Lieutenants naar de redding van Ki-Adi-Mundi, Shaak Ti en Aayla Secura. Hiervoor gebruikten de Muunilinst 10 de grote middelen en konden ze Grievous doen vluchten.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki