Wikia

Yodapedia

Battle of Kaliida Nebula

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nebray Mantas.jpg

Plo Koon navigeert tussen de Neebray Mantas

De Battle of Kaliida Nebula (of Kaliida Shoals) was een veldslag in de ruimte in de Clone Wars met als bedoeling de Malevolence te vernietigen.

AanleidingEdit

Na de Battle of Abregado bleef de Malevolence konvooien van de Republic vernietigen. Anakin Skywalker heeft een plan bedacht om met Shadow Squadron en BTL-B Y-Wing Starfighters de Malevolence te vernietigen. Plo Koon ging ook mee als escorte. De Malevolence had immers het Kaliida Shoals Medcenter als volgend doelwit gekozen dus moest de Republic snel ingrijpen.

Anakin leidde zijn groep doorheen de Balmorra Run en de Kaliida Nebula terwijl Obi-Wan met de Negotiator en twee ander Venator-class Star Destroyers de reguliere route volgde rondom de Nebula heen.

GevechtEdit

Kaliida NebulaEdit

In de Kaliida Nebula kreeg Shadow Squadron af te rekenen met de enorme Neebray Mantas. Deze gasetende wezens waren niet kwaadaardig maar waren door hun omvang zeer gevaarlijk. In de Bantha Formation kwam Shadow Squadron er zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

Kaliida ShoalsEdit

Toen Shadow Squadron de Nebula verliet, was de Malevolence net bezig om zijn wapens te richten op het medcenter. Slachtoffers werden in elk geval Republic Medical Frigates die de gewonden van het centrum ontruimden. Het Ion Cannon van de Malevolence vernietigde niet alleen drie Y-Wing Starfighters maar ook een hele hoop Vulture Droids.

Plo Koon en Ahsoka Tano raadden Anakin aan om de missie te herbekijken. Er waren te veel schepen vernietigd om de Malevolence te kunnen vernietigen dus besloot Anakin om de Ion Cannons te vernietigen. Deze aanval lukte en de Malevolence droop af zonder zijn twee belangrijkste en dodelijke wapens. Op dat moment, kwam ook Obi-Wan Kenobi aan met drie Venator-class Star Destroyers. Kenobi zette de achtervolging in op de Malevolence die probeerde te ontsnappen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki