Wikia

Yodapedia

Battle of Quell

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Quote: "Our shields are gone!"
-- Clone Officer

De Battle of Quell was een gevecht in de Clone Wars dat zich afspeelde in het Quell System, op de planeet Quell.

VerloopEdit

De aanleiding van de Battle of Quell was niet gekend maar de vloot van Aayla Secura werd in de bovenste regionen van de Quell atmosfeer overrompeld door de Confederate Navy en hun Munificent-class Star Frigates. De CIS troepen werden geleid door een Tactical Droid die de opdracht gaf aan de B2 Super Battle Droids om de vijandelijke schepen te enteren dankzij hun Jetpacks.

Aayla had ondertussen de hulp ingeroepen van de Resolute waardoor Anakin Skywalker en Ahsoka haar te hulp kwamen. Anakin liet meteen de LAAT/i Gunships lossen want op dat moment waren de Venator-class Star Destroyers al zo goed als vernietigd. Anakin en Ahsoka kwamen net op tijd aan om Aayla en Bly te evacueren met enkele Clone Troopers in een Consular-class Space Cruiser.

Door een salvo van een Vulture Droid raakte hun Hyperspace beschadigd en kon de Resolute hen niet opvangen. Het schip schoot plots weg en belandde in het Maridun System.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki