Wikia

Battle of the Rishi Moon
Battle of Rishi Moon
Conflict:

Battle of the Rishi Moon

Datum:

22 BBY

Locatie:

Rishi Moon

Terrein:

Grond

Inzet:

Vernietigen van de Listening Post

Uitkomst:

Vernietiging van de Listening Post
Overwinning van de Clone Troopers

Partijen

Separatists

Galactic Republic

Aanvoerders

General Grievous

Captain Rex
Commander Cody

Strijdkrachten

Commando Battle Droids
Boarding Craft
1 C-9979 Lander
B1 Battle Droids
OOM Command Droids
9 Munificent Frigates
2 Lucrehulk Ships

3 Plunk Droids
10 Clone Troopers
Obex
Venator Destroyers
Republic Frigates
2 LAAT/i Gunships

Verliezen

Alle Battle Droids

Rishi Moon Listening Post
8 Clone Troopers

De Battle of the Rishi Moon was een gevecht dat plaatsvond op de Rishi Moon en waarin de CIS probeerde de Rishi Moon Listening Post te vernietigen om zo de weg vrij te maken voor een aanval op Kamino.

GevechtEdit

Er crashten meteoren op de Rishi Moon, wat de Clone Troopers die dienden op de Rishi Moon Listening Post meteen op viel. De meteoren werden gestopt door het shield van de Listening Post. CT 327 ging daarna naar buiten om rapport uit te brengen. Hem viel al snel iets vreemds op maar voor hij bericht uit kon brengen werd hij uitgeschakeld door de Commando Battle Droids van de CIS. Wanneer de andere Clone Troopers geen bericht kregen van 327 beseften ze dat er iets niet klopte. Vervolgens stuurden ze twee Clones om te kijken of er iets mis was. De Clone Troopers werden ook neergeschoten door de Battle Droids waardoor die doordrongen in het gebouw. De Clone Troopers vluchtten door een luchtrooster en toen de Battle Droids binnen kwamen, waren zij verdwenen. De Commando Battle Droids namen vervolgens het gebouw over.

Vervolgens landden Commander Cody en Captain Rex met de Obex op de Rishi Moon. Na een gesprek met een Commando Battle Droid die zich vermomd had als Clone Trooper krijgen ze bericht van de gevluchte Clone Troopers die hen vertelden over de valstrik van de CIS. De droids vernietigden de Obex maar Rex en Cody konden ontsnappen. Toen Rex, Cody en de Clones elkaar hebben gevonden, begonnen ze met een aanval op de droids. Rex kwam binnen door zich voor te doen als een Commando Battle Droid. Wanneer de droids de deur openden, schoot Rex ze neer waarna hij direct afrekende met de andere droids in de Listening Post. General Grievous stuurde vervolgens een C-9979 Lander naar de maan met daarin bewapende B1 Battle Droids. Inmiddels hadden de Clones zich al bewapend en voorbereid op de aanval. Hevy schoot een groot deel van de Battle Droids neer maar kon het uiteindelijk niet meer aan. Met een laatste krachtinspanning blies Hevy de Listening Post op. De andere Clones keken buiten toe. Vervolgens trof de Republic Fleet onder leiding van Obi-Wan Kenobi - die gekomen was omdat hij geen signaal meer ontving van Cody - General Grievous en zijn vloot aan, op wie ze begonnen te vuren. Wanneer bleek dat de Republic sterker was vertrekken ze weer.

AfloopEdit

Rex, Cody, Echo en Fives werden opgehaald met 2 LAAT/i Gunships. Daarna kregen Echo en Fives aan boord van de Resolute van General Kenobi en General Skywalker een onderscheiding en kregen ze van Rex een plaats in het 501st Legion.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki