Wikia

Yodapedia

Baudo-class Space Yacht

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Baudo-class Space Yacht
Baudo Yacht.jpg
Product
Model:

Baudo-class Star Yacht

Klasse:

Yacht

Ontwerp:

Mendel Baudo

Prijs:

400.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

32 meter

Snelheid:

1.200 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

1

Passagiers:

8

Vracht:

35 ton

Voorraad:

1 maand

De Baudo-class Space Yacht was een jacht die erg geliefd was bij de rijke burgers van het universum.

UitzichtEdit

De Baudo-class had een erg gestroomlijnd uiterlijk met zachte, bijna organische contouren waardoor het meer op een zeewezen dan op een ruimteschip leek. Achteraan waren twee grote motoren bevestigd, de brug bevond zich vooraan, net onderaan de grote dekplaat.

De standaard Baudo had een Laser Cannon en vrij middelmatige Deflector Shields.

GebruikEdit

De maker en bedenker van dit schip is een Aqualish genaamd Mendel Baudo. De schepen werden in de kleine scheepswerven van Baudo gemaakt. Baudo maakte alle schepen op bestelling waardoor hij elk schip moest voorzien van speciale eisen van de klant. Deze eisen waren vooral binnen in het schip zichtbaar. Het bouwen van een Baudo-class kon zeer lang duren omdat Mendel Baudo er al zijn tijd en energie instak.

Hoewel alle Baudo dus een beetje anders waren gebouwd, hadden deze aanpassingen zelden of nooit een effect op de efficiëntie en de werking van het schip. Door deze extra pigmenten, werd de luxe en de liefde voor het schip alleen maar vergroot. Bij één Baudo kon de vrachtruimte perfect zijn afgewerkt terwijl een ander schip was uitgerust met een volledige luxueuze bar.

De Baudo was een relatief snel schip voor zijn grootte maar meestal vlogen deze schepen aan een gezapige snelheid. Het had wel geen snelle versnelling en de Hyperdrive Klasse 2.0 was ook niet extreem snel te noemen. Toch was de Baudo een makkelijk schip om te besturen.

De Baudo was vooral geliefd bij jonge snobs die met dit type schip konden uitpakken.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki