Wikia

Yodapedia

Beldon

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Beldon
Beldon.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Lengte:

800 tot 10.000 meter

Voeding:

Herbivoren

Ademhaling:

Rethen
Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Bespin

Beldon AA.jpg

Beldon kudde

Beldons waren kolossale met gas gevulde dieren die in de Life Zone van Bespin leefden.

FysiologieEdit

Beldons waren eigenlijk levende gaszakken die talloze kilometers breed konden worden. Hun vorm was meestal in de vorm van een bol met onderaan een afgeplat deel waar talloze tentakels uitstaken. Achteraan hadden sommige Beldons een staartvormig uitsteeksel die hen hielp met het sturen. Hun structuur bestond uit verschillende lagen vlees met daartussen zwevend gas dat de dieren deed vliegen.

Een Beldon nam gas op via zijn tentakels waaruit het zijn voedingsstoffen haalde. Rethen, het specifieke gas dat de Beldon deed drijven, werd opgenomen maar andere gassen zoals Tibanna werden weer uitgestoten. Beldons bewogen zich voort door enorme elektrische velden rond hun lichaam te genereren en vervolgens storingen te ontdekken in dat veld. Een veld van een kudde Beldons kon makkelijk de boordapparatuur van een schip of voertuig verstoren.

Beldons losten hun sperma en eieren gewoon in de atmosfeer van Bespin in de hoop dat de eieren zouden bevrucht raken. Als een Beldon stierf bleef het lichaam weken drijven totdat al het gas verdwenen was.

LevenEdit

Beldons leefden in enorme kuddes en aten algen uit de lucht van Bespin. Beldons verdedigden zich met hun tentakels indien nodig maar hun meest gebruikte tactiek was dalen in de Life Zone waar de druk te hoog werd voor de meeste wezens. Eén van de weinige dieren die een Beldon kon aanvallen was een groep Velkers. Eén Beldon liet zich dan langzamer dalen zodat de rovers zich op hem konden richten terwijl de kudde ontsnapte. De Beldon die zich opofferde ontsnapte normaal gezien omdat hij veel te groot was om meteen te worden gedood. Beldons waren immuun voor elke elektrostatische en ionen aanval. Het was zeer gevaarlijk om met Blasters op deze beesten te schieten aangezien het gas explosief reageerde op een Blasterschot.

Omdat een Beldon Tibanna gas produceerde en daarmee een belangrijke schakel was in het ecosysteem van Bespin, was het illegaal om op deze wezens te jagen. Talloze Tibanna Prospectors bewogen zich met alle gevaren van dien in de buurt van Beldons om erbij te zijn als er Tibanna werd gelost. Toeristen maakten vaak cruises in de nabijheid van Beldon kuddes en de meest dappere avonturiers landden op het lichaam van dit gigantische wezen. Op Cloud City stond een kunstwerk, genaamd Beldon's Eye.

De aanwezigheid van Cloud City en andere kolonies zoals Floating Home veranderden het gedrag van deze beesten niet. Ze bleven gewoonweg uit de buurt van deze steden.

Alle pogingen om te communiceren met deze dieren faalden. Ze konden ook niet tam worden gemaakt. Toch waren er ondernemers die plannen koesterden om een Beldon boerderij te openen waarbij ze profijt zouden halen uit het Tibanna gas.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki