Wikia

Benedict Vidkun
Benedict Vidkun.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Coruscant

Overleden:

3 ABY

Bijnaam:

Ingenieur

Functie:

Afvalverwerkingingenieur

Relaties
Partner:

Ja

Benedict Vidkun was een afvalverwerkingingenieur die in tijdens de Galactic Civil War op Coruscant werkte.

BiografieEdit

Vidkun was een bewoner van de lager gelegen gebieden op Coruscant. Als ingenieur moest hij toezien op het rioleringsysteem dat onder een complex van het Empire lag. Vidkun bevond zich heel vaak in de rioleringen en zag zelden daglicht. Hij was zeer mager en zijn huid was bijzonder bleek geworden door het gebrek aan zonlicht. Hij had een slordige baard, een lange neus en gele, scherpe tanden. Ondanks zijn onverzorgd uiterlijk was Vidkun getrouwd met iemand die veel jonger was dan hemzelf. Het grootste deel van zijn loon werd dan ook door zijn echtgenote besteed aan dure items.

Vidkun was ook een informant die informatie verkocht voor een stevige prijs maar de informatie was wel altijd correct. Zo kende hij elke bocht in de rioleringen onder het Imperial Palace, Darth Vader's Castle en de Senate Building. Ook ministeries en Xizor's Palace behoorden tot zijn domein. Eén van zijn bronnen was Daiv, één van Vidkuns schoonbroers, die mee had geholpen aan de constructie van Xizor's Palace. Een ander schoonbroer, Lair, was verantwoordelijk voor de veiligheid toen de afvalverwerking werd vernieuwd en kende heel wat codes die in de rioleringen van kracht waren.

Vidkun was een zeer geslepen onderhandelaar. Hij wist goed genoeg dat wie in de rioleringen kwam, zijn richtlijnen moest opvolgen.

Toen Luke Skywalker, Dash Rendar en Lando Calrissian Leia wilden bevrijden uit Xizor’s Palace in 3 ABY huurden ze Vidkun in om hen door de riolen te leiden. Vidkun verraadde hen echter en raakte Dash met een schampschot. Rendar beantwoordde Vidkuns schot met een Blasterschot recht tussen Vidkuns ogen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki