Wikia

Yodapedia

Beru Whitesun

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Beru Whitesun
Beru.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1.65 meter

Haarkleur:

Bruin, later grijs

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

47 BBY

Thuiswereld:

Tatooine

Overleden:

0 BBY

Bijnaam:

Aunt Beru

Functie:

Moisture Farmer

Vervoer:

V-35 Courier Landspeeder

Affiliatie:

Lars familie

Relaties
Partner:

Owen Lars

Kinderen:

Luke Skywalker (adoptie)

Quote: "Luke's just not a farmer, Owen. He has too much of his father in him."
-- Aunt Beru

Beru Whitesun was de echtgenote van Owen Lars. Samen met haar man bracht ze Luke Skywalker groot op Tatooine.

BiografieEdit

Beru behoorde tot de derde generatie van Moisture Farmers in de Whitesun familie op Tatooine. In Anchorhead ontmoette ze op een dag Owen Lars. Samen met Owen verhuisde ze naar de Moisture Farm van zijn vader Cliegg en zijn nieuwe echtgenote Shmi en haar Protocol Droid C-3PO, die Anakin haar destijds had nagelaten. Hun leven was niet makkelijk, maar iedereen was gelukkig totdat Shmi overleed na te zijn ontvoerd door Tusken Raiders in 22 BBY. Na de dood van Shmi, huwde Beru met Owen in 21 BBY. Nadat Cliegg overleed, erfden Owen en Beru de Moisture Farm.

Beru young.jpg

Beru Whitesun in 22 BBY

Owen en Beru waren kinderloos toen plotseling Obi-Wan Kenobi in 19 BBY kwam aandraven met een baby. Dit kind was Luke Skywalker, de zoon van Anakin die moest worden verborgen voor het Galactic Empire. De Larses aanvaardden Luke als hun eigen kind en Beru bracht Luke waarden bij als medeleven, geduld en luisteren naar anderen.

In 0 BBY kocht Owen twee Droids van Jawas. Eén daarvan moest op aanvraag van Beru Bocce kunnen spreken. Toen Luke later opmerkte dat één van hen een bericht bij zich had voor een zekere Obi-Wan Kenobi, voelden Owen en Beru dat er iets niet klopte.

Ze vertelden Luke dat Obi-Wan, die Luke's vader kende, reeds gestorven was en daarmee werd het verleden van Luke weer in de doofpot gestopt, maar niet meer voor lang. In al die jaren hadden ze hun uiterste best gedaan om Luke te verbergen voor zijn afkomst en zijn familie, maar ze vreesden dat hen dit niet eeuwig zou lukken. Beru had echter al langer aanvaard dat Luke niet de genen van Owen had maar wel van zijn vader.

Een dag later ging Luke op zoek naar de verdwenen Droid die de boodschap droeg. Op hetzelfde moment stormden Imperial Sandtroopers de Moisture Farm binnen en werden Beru en Owen vermoord. Het enige wat van hen overbleef waren twee verbrande karkassen. En daarmee werd aan haar bewogen, maar liefdevolle leven een brutaal einde gemaakt...

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki