Wikia

Yodapedia

Beryl Chiffonage

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Beryl Chiffonage
Beryl Chiffonage.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Titel/Rang:

Commander

Functie:

Tacticus
Ingenieur

Affiliatie:

Rebel Alliance

Beryl Chiffonage was een Rebel Alliance tacticus en ingenieur die een zeer grote kennis bezat over de manoeuvres en tactieken van het Galactic Empire.

BiografieEdit

Beryl Chiffonage was een expert in militaire tactieken tijdens de Galactic Civil War. Hij werkte al voor de Rebel Alliance in de beginjaren van de organisatie. Zijn steun aan Alliance High Command bestond erin om tactieken te bedenken voor belangrijke rebellenbasissen. In de beginjaren was Chiffonage gestationeerd op Dantooine toen Risiev Credal, een veelbelovende tacticus, werd overgeplaatst naar de basis. Chiffonage leidde Credal op en leerde hem verschillende speciale tactische patronen.

Chiffonage werkte vaak samen met prominente figuren als Jan Dodonna en Carlist Rieekan. Ook met Airen Cracken werkte Chiffonage samen om een dossier samen te stellen over alle mogelijke personen die een dreiging konden vormen voor de Alliance. Daarin slaagde Lieutenant Commander Chiffonage in en een aantal opdrachten werden succesvol uitgevoerd, waaronder de Engagement at Jestan. In 2 ABY had Chiffonage een confrontatie met huurlingen op Liaq.

Commander Chiffonage werkte na de Battle of Yavin met Luke Skywalker een aantal tactieken uit voor Airspeeders zoals de T-47 Snowspeeder. Deze tactieken werden gebundeld in de Rogue Doctrine en bevatten onder andere Attack Pattern Delta. Chiffonage bedacht ook de tactiek Harpoon and Tow Cable om grote Walkers te strikken en hen te doen struikelen.

Chiffonage was werkzaam in de Echo Base op Hoth in het Command Center toen Han Solo terugkwam van zijn patrouille en meldde dat hij wou vertrekken.

Na de Battle of Hoth werd Chiffonage gevangen genomen toen zijn transport een Imperial checkpunt wou passeren. Wat er daarna met hem gebeurde, was niet geweten.

Beryl Chiffonage leek als twee druppels water op Romas Navander.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki