Wikia

Yodapedia

Bespin Motors

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bespin Motors
Bespin Motors.jpg
Organisatie
Type:

Voertuigfabrikant

Vestiging:

Bespin

Holding:

Incom Corporation (oorspronkelijk)

Producten:

Cloud Cars
Repulsorlifts

Bespin Motors was een fabrikant gevestigd op Bespin en bekend voor de productie van Cloud Cars.

GeschiedenisEdit

Bespin Motors was oorspronkelijk slechts een voetnoot en een zusterbedrijf van Incom Corporation, het bedrijf dat door Ecclessis Figg was gecontacteerd om de Repulsorlifts te bouwen op Floating Home en Cloud City. Nadat de B/1 Repulsorlift Engines van de stad operationeel waren, werden de werkplaatsen en fabrieken gebruikt om Cloud Cars te maken, zeer geschikt om te opereren op Bespin. Een deel van de werknemers van Incom bleef op Bespin en zo werd Bespin Motors gesticht.

Toen bleek dat het Empire Incom wou nationaliseren, besliste men op Bespin om Bespin Motors af te kopen. De Molly's Merchants, een groep van huurlingen, werd ingehuurd om dit te bewerkstelligen. Dit waren een groep van vervalsers, hackers en informants. In de Corporate Sector werden fondsen van Incom doorgesluisd naar Bespin Motors zodat het zichzelf kon vrijkopen. Deze transactie was relatief klein en onopvallend voor Incom Corporation hoewel bepaalde boekhouders van Incom na deze afscheuring toch wel nieuwsgierig begonnen te worden. Na de afscheuring, begon men meer en meer research te verrichten naar Cloud Cars en geavanceerde Repulsorlifts.

ProductenEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki