Wikia

Bestine (Tatooine)
Bestine Tatooine.png
Locatie
Planeet:

Tatooine

Type:

Hoofdstad

Geschiedenis
Gebouwd:

99 BBY

Quote: "We live in the West, near Bestine township."
-- Luke Skywalker

Bestine was de officiële hoofdstad van Tatooine.

LiggingEdit

Bestine lag tussen de Jundland Wastes en het Great Mesra Plateau in, niet zo heel ver van Arnthout. Bestine was niet zo groot als Mos Eisley maar was de officiële hoofdstad van Tatooine. Opmerkelijk waren het Museum of Tatooine met een skelet van een Krayt Dragon en The Tatooine Visitors Bureau.

GeschiedenisEdit

Bestine was de eerste stad die werd gesticht op het ‘moderne’ Tatooine door de kolonisten in 99 BBY. Onder de richtlijnen van Melnea Arnthout bouwden de overlevenden van de Dowager Queen een nederzetting genaamd Bestine Point. Deze zou later gewoon Bestine worden genoemd. De kolonisten waren immers afkomstig van de planeet Bestine IV en namen dus een stukje van hun thuiswereld mee naar hun nieuwe planeet.

Tijdens de New Order was Bestine voortdurend bezet door het Galactic Empire maar wel met minder aandacht dan bijvoorbeeld Mos Eisley.

Tijdens hun memorabele reis in 0 BBY verbleven Luke Skywalker, Ben Kenobi, R2-D2 en C-3PO één nacht in Bestine alvorens door te reizen naar Mos Eisley.

Achter de SchermenEdit

  • In het leesboek van de film zegt Luke tegen de Sandtrooper in Mos Eisley dat ze in Bestine wonen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki