Wikia

Yodapedia

Big Bunji

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Big Bunji
Big Bunji.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Zambarti

Geslacht:

Man

Biografie
Functie:

Misdaadbaas

Quote: "Take the occasion when Big Bunji was careless enough to forget to pay you, and you two strafed his pressure dome."
-- Ploovo Two-For-One

Big Bunji was een Zambarti misdaadbaas en entrepreneur die Han Solo inhuurde rond 2 BBY.

BiografieEdit

Big Bunji was een Zambarti die rond 2 BBY actief was in de Corporate Sector. Daar huurde hij Han Solo en Chewbacca in om Chak-Root te vervoeren. Bunji vertelde echter niet dat dit naar Gaurick moesten worden gebracht waar er een sekte de plak zwaaide. De leveringen werden steeds moeilijker en moeilijker en tijdens de laatste levering werden Solo en Chewbacca beschoten.

Han liet ondertussen de Millennium Falcon door Bunji’s mensen herstellen maar na verloop van tijd kreeg hij een enorme factuur gepresenteerd voor de onkosten. Solo had een lopende lening bij Bunji maar Solo en Chewbacca meenden dat de onkosten voor de Falcon echter in hun vergoeding zaten inbegrepen van hun smokkelopdrachten. Bunji weigerde Solo en Chewbacca volledig uit te betalen en alvorens de Falcon vertrok, opende Chewbacca in de Falcon het vuur op Bunji’s Pressure Dome.

Bunji overleefde dit nauwelijks maar een kleine twee jaar later, leek hij het voorval vergeten want hij stuurde Squeak naar Mos Eisley om Han Solo een charter aan te bieden. Solo aanvaardde deze opdracht niet omdat hij al zijn akkoord had gegeven aan Ben Kenobi.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki