Wikia

Yodapedia

Biituian

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Biituian
Biituians.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Biitu

Biituians waren een species van Near-Humans met een groenblauwe huid afkomstig van de Agriworld Biitu.

Fysiologie & CultuurEdit

Biituians leken op mensen met een groenblauwe huid. Ze hadden vier vingers aan elke hand en droegen eenvoudige kledij. Biituians waren een eenvoudig volk bestaande uit landbouwers die de akkers op Biitu bewerkten. Dieren als de Rockhopper hadden de Biituians gedomesticeerd.

GeschiedenisEdit

In 15 BBY hadden de Biituians vriendschap gesloten met Mungo Baobab van de Baobab Merchant Fleet. Hij was op zoek naar kostbare mineralen die de levensstandaard van de Biituians naar omhoog zouden kunnen trekken als de mineralen zouden verkocht worden in het universum. De komst van het Empire en de Great Heep verstoorde echter deze plannen. Het Empire wou het Fuel Ore op Biitu oogstten en gebruikten een Moisture Eater om al het vocht uit de atmosfeer te halen. Hierdoor veranderde Biitu in een dorre planeet zonder gewassen.

Mungo Baobab zorgde er met de hulp van R2-D2, C-3PO, Fidge en Chubb voor dat het Empire werd verdreven van de planeet en dat de Biituians hun planeet weer konden opbouwen met de in beslag genomen apparatuur van het Empire.

Bekende BiituiansEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki