Wikia

Yodapedia

Bimm

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bimm
Rycar Ryjerd.jpg
Biologie
Uitspraak:

Bim

Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Subspecies:

Twee

Lengte:

1,00 tot 1,50 leter (Near-Humans)
1,00 tot 1,60 meter (behaard ras)

Levensduur:

> 134 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Bimmisaari

Taal:

Bimm

Schrift:

Bimm

Bimm furred.jpg

Bimm (behaard ras)

Bimm was de collectieve naam van twee intelligente rassen die op de planeet Bimmisaari leefden.

FysiologieEdit

Bimm waren twee rassen die dezelfde cultuur en planeet deelden. Ze konden zich niet voortplanten met elkaar maar getrouwde Bimms van verschillende rassen adopteerden vaak kinderen.

Near-HumansEdit

De Bimms die men het meest tegenkwam waren een ras van Near-Humans. Ze werden maximaal anderhalve meter groot en leken een beetje op kinderen. Toch droegen veel oudere mannelijke Bimms lange baarden.

Behaarde BimmsEdit

Het andere ras werden ook niet groot (1,60 meter) en hadden flaporen en waren gehuld in een korte vacht. Ze hadden lange snuiten en kleine zwarte ogen. Deze Bimms hadden drie lange vingers en kleedden zich vaak in het geel.

CultuurEdit

Beide rassen leefden probleemloos samen op Bimmisaari. Het ene ras noemde zichzelf Bimm en verwees naar het andere ras ook als Bimm. Bimms hielden van kunst, kennis, muziek en van het vertellen van verhalen. Vooral alle verhalen over helden spraken hen aan. Voor Bimm waren deze verhalen bijna heilig en vooral Jedi hadden een speciale plaats in hun hart veroverd. Bimms luisterden of leerden liever deze verhalen in plaats van er zelf deel van uit te maken. Het Bimm was een taal die ze eerder zongen dan spraken.

Bimm verafschuwden fysieke confrontaties en wapens waren niet toegestaan in hun steden die werden omringd door bossen. Een andere favoriete bezigheid van de Bimms was onderhandelen en verkopen. Ook dit aspect namen de Bimms zeer ernstig zodat afdingen eigenlijk verplicht was bij een Bimm handelaar. Diefstal was één van de zwaarste misdrijven voor Bimms.

Bezoekers werden door de Bimms altijd hartelijk welkom geheten, zo lang ze zich aan de regels van hun cultuur hielden. Voor elke bezoeker werd er een erehaag gevormd waarbij elke Bimm de bezoeker een vriendelijke aanraking gaf op de schouder, arm, hoofd of rug. Deze processie verliep in complete stilte en hoe belangrijker de bezoeker was, hoe langer was de rij.

GeschiedenisEdit

Geleerden geloofden dat de Near-Human Bimms afkomstig waren van een andere planeet maar zo gefascineerd raakten door de cultuur van de Bimms dat zij deze cultuur overnamen. De Near-Humans hadden bovendien geen enkel verwantschap met bestaande fauna op Bimmisaari. De ‘originele’ Bimm ontvingen de Near-Humans met open armen in hun cultuur.

Bekende Bimms waren Rycar Ryjerd en zijn zoon Rayc Ryjerd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki