Wikia

Yodapedia

Bitthævrian

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bitthævrian
Bitthaevrian.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Lengte:

1,70 tot 2,20 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Guiteica

MYalforac Order.png

De M’Yalfor’ac Order

Bitthævrians waren een intelligent species die belang hechtten aan strijd en die een conflict uitvochten met de Kaleesh.

FysiologieEdit

Bitthævrians hadden een formidabele fysiek. Ze waren gemiddeld zo’n 2 meter groot en hun leerachtige huid was bedekt met stekels op de ellebogen en de knieën waar ze gebruik van maakten tijdens gevechten. Deze stekels groeiden aan indien ze werden gebroken. Bitthævrians hadden zes rijen van scherpe tanden. Bitthævrians konden in het duister zien.

De huidskleur kon variëren van roestkleurig bruin tot een roodachtig geel. De meeste Bitthævrians uit de noordelijke gebieden waren donker van kleur en zij die rond de evenaar woonden waren meer huidskleurig.

CultuurEdit

De Bitthævrians werden anders genoemd dan de meeste personen. Zij hadden altijd minstens drie namen. De eerste naam was het seizoen van geboorte, de tweede naam was de familienaam, namelijk de naam van de moeder. De moeder gaf de naam door aan haar kind waardoor een echtgenoot vier namen kreeg als hij huwde want hij nam ook de naam van zijn vrouw aan. De laatste naam was de persoonlijke naam.

Bitthævrians leefden een geïsoleerd bestaan op Guiteica en hadden geen doel om zich op andere planeten te vestigen. De meeste Bitthævrians die men elders aantrof was op zoek naar een individu die een misdaad had gepleegd op Guiteica. Eén van de diersoorten waarmee de Bitthævrians goed konden opschieten waren de Roggwarts waarmee ze als rijdier ten strijde trokken.

Hun cultuur was voornamelijk gebaseerd op de strijd. De status van een Bitthævrian was gebaseerd op de capaciteiten als een strijder. De beste vechters waren de leiders in hun samenleving. Een traditioneel wapen was de Dematoil, een soort Bitthævrian morningstar, dat was gemaakt uit de stekels van overwonnen vijanden.

De Guiteica Militia was de defensieve kracht van de Bitthævrian waartoe onder andere de befaamde m'Yalfor'ac Order hoorde tijdens de Galactic Civil War. De zestien continenten leverden allemaal soldaten en voertuigen voor dit leger.

GeschiedenisEdit

Rond 60 BBY raakten de relaties tussen Guiteica en de Republic in het slop. Een agent van de Republic faalde in het ombrengen van de Bitthævrian leider en een coup werd daardoor verhinderd door de Bitthævrians. De Bitthævrian begonnen zeer agressief op te treden tegenover elke vertegenwoordiging van de Republic in de Kadok Regions. Kalee bevond zich aan de grenzen van deze regio en de Republic gebruikte de Kaleesh om hun werk op te knappen. Zij overtuigden de Kaleesh dat hun wereld in gevaar was en de Republic leverde wapens en opleidingen aan de Kaleesh krijgers om strijdkrachten als de m'Yalfor'ac Order te bekampen. De Jedi Order stuurde zelfs een aantal Jedi naar de Bitthævrian War en de ‘dreiging’ van Kalee was gedaan. Zowel de overgrootmoeder van Grievous als Grievous zelf vochten in deze strijd tegen de Bitthævrians. Na deze oorlog namen vele Kaleesh krijgsheren Roggwarts mee als symbool van de overwinning.

De Bitthævrian bleven verslagen achter en zouden de Republic blijven haten. Dit zorgde ervoor dat zij potentiële vijanden waren van de Rebel Alliance omdat zij er immers naar streefden om de Republic te herstellen. De Guiteica Militia gebruikte tijdens de Galactic Civil War vooral verouderde voertuigen die tijdens de Bitthævrian War nog waren gebruikt.

Hoewel ze wisten dat het Empire niet deugde, vonden ze de New Order toch een verbetering ten opzichte van de Republic. Desondanks kreeg de Moff geen controle over Guiteica.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki