Wikia

Yodapedia

Black Stall Station

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Black Stall Station
Black Stall Station.jpg
Product
Klasse:

Ruimtestation

Affiliaties
Affiliatie:

Cad Bane

Black Stall Station was een ruimtestation dat zich in het Rogue Antar System bevond tijdens de Clone Wars.

GeschiedenisEdit

Black Stall Station had vier cilindervormige delen gekoppeld aan een centrale as. Het was niet geweten wie of wanneer het was gebouwd. In 22 BBY had Cad Bane er een outpost van gemaakt waar hij opdrachten van Darth Sidious kreeg. Eén van deze opdrachten was het kidnappen van vier Force Sensitive kinderen.

Bane werd echter gevangengenomen op Naboo en met de Force werd hij gedwongen om de Jedi naar de ontvoerde kinderen te brengen. Bane gehoorzaamde maar bracht Obi-Wan Kenobi, Mace Windu en Cody in een T-6 Shuttle naar het Rogue Antar System en het station.

Daar kwamen de Jedi tot de vaststelling dat Bane hen had beetgenomen. De kinderen waren niet in de basis aanwezig maar wel het gestolen Holocron. Toen Mace het wou grijpen, deed hij een valstrik opspringen met talloze Laser Traps. Terwijl Mace en Obi-Wan zich moesten verdedigen, kon Bane vluchten met een Escape Pod.

Obi-Wan kon het Holocron nemen alvorens het station bezweek onder de talloze salvo's van de laser traps. Cody was bij de pinken en kon de Jedi meteen meenemen in de Shuttle.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki