Wikia

Yodapedia

Blackhawk Destroyer

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Blackhawk Destroyer
Blackhawk Destroyer.jpg
Specificaties
Hyperdrive:

Ja

Bemanning:

4

Affiliaties
Affiliatie:

Prince Coby

Blackhawk Destroyer 1.jpg

Blackhawk Destroyer

Quote: "Ingey look! A Blackhawk Destroyer …"
-- Prince Coby

Een Blackhawk Destroyer was een ruimteschip dat vier personen kon vervoeren en dat in 15 BBY op enige populariteit kon rekenen.

UitzichtEdit

Een Blackhawk Destroyer had Ion ports en bezat een grote, open cockpit waarin vier personen konden plaatsnemen. Ook Astromech Droids konden overweg met dit schip. Het schip had ook magnetische landingsstellen waardoor het zich kon vastklemmen aan andere schepen. De Blackhawk kon eveneens in Hyperspace gaan.

GeschiedenisEdit

In 15 BBY kocht Prince Coby een Blackhawk Destroyer op Zelakesh om achter zijn huisdier Ingey aan te gaan die was ontvoerd door de Starhunter’s Intergalactic Menagerie. R2-D2 en Coby bestuurden het schip dat echter zonder brandstof viel en zich nog net kon vastklemmen aan het schip van de Starhunters dat hen naar Dandelo voerde. Daar crashte het schip nadat het zonder brandstof was gevallen. Niemand raakte echter gewond tijdens deze crash.

Vermoedelijk was de Blackhawk Destroyer bekend in de omstreken van Tammuz-an aangezien Coby het schip herkende. Wat de specifieke eigenschappen waren was niet geweten. Waarom het schip een 'Destroyer' werd genaamd was ook niet geweten, zeker omdat het schip geen wapens leek te bezitten. Mogelijk was dit een marketingstrategie om het schip beter te promoten.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki