Wikia

Yodapedia

Blarth

11.146pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Blarth
Blarth.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Voeding:

Carnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

Blarths waren zoogdierachtige dieren afkomstig van Naboo waar ze door Gungans als huisdieren werden gehouden.

FysiologieEdit

De Blarth was geen mager wezen en had vier korte poten en een lange staart. Aan het einde van de staat waren een viertal ‘staartvingers’ waarmee de Blarth voorwerpen kon grijpen. De kop van deze dieren was omvangrijk en bezat een zeer wijde mond en een enorme tong. Blarths hadden vaak uitstekende slagtanden.

Blarths stonden ook bekend omwille van het feit dat er voortdurend speeksel uit hun mond droop. De Blarth nies was zeer berucht.

Het Blarth wijfje schonk het leven aan drie tot vier pups per jaar. Wanneer jonge Blarths werden schoongelikt door hun moeder, zorgde dit ook voor een stimulatie van de hormonen.

LevenEdit

De Blarth was genaamd naar het geluid dat ze voortdurend maakten.

Hoewel Blarths dus vrij dik waren, bleken deze wezens ontzettend lenig te zijn en snel. Door hun vetlaag konden Blarths wel tot twee uur onderwater blijven omdat hun huid ook zuurstof kon absorberen.

Hun lange staart hielp bij het vissen waarmee de staart als hengel dienst deed. Blarths slikten hun prooi in één keer in en hun speeksel hielp bij het afbreken van het weefsel van de prooi. Blarths visten voornamelijk op Nyorks, Bowlumps, Gullipuds, Yobshrimps en Yobcrabs.

Het speeksel van de Blarth werd door de Gungans gebruikt als lijm, als basis voor parfums, als kuismiddel en als versterkingsmateriaal voor hun Bubble Wort steden en woningen.

Gungans vonden al sinds hun prehistorie in Blarths hun perfecte huisdieren én waakdieren. Blarths waren specialisten om in alle hoeken en onverwachte plaatsen zich neer te ploffen. Door in drukbezette kamers, publieke plaatsen of deuropeningen te gaan liggen, hoopten de Blarths op wat aandacht. Gungan kinderen hielden om te gaan slapen met hun Blarth.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki