Wikia

Yodapedia

BlasTech Industries

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

BlasTech Industries
BlasTech.png
Organisatie
Type:

Wapenfabrikant

Onderdelen:

BlasTech Corporation
Tarascii Explosives

Producten:

Wapens

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

BlasTech reclame.jpg

Reclame van BlasTech Industries

E-Web.jpg

E-Web Heavy Repeating Blaster

BlasTech Industries was één van de drie grootste megacorporaties die wapens ontwikkelden en produceerden. Verschillende wapens van BlasTech Industries werden tot de meest gebruikte en herkende wapens gerekend in het universum.

GeschiedenisEdit

Voor veel bewoners van het universum stond BlasTech synoniem voor ‘de Blaster’. BlasTech Industries produceerde het grootste arrangement van Blaster wapens en daarbuiten maakten ze ook lichte artilleriewapens en wapens van schepen en voertuigen waaronder Laser Cannons.

Tijdens de Clone Wars koos BlasTech Industries de zijde van de Galactic Republic, ook al gebruikte de CIS een aantal BlasTech wapens zoals het DT-57 Heavy Blaster Pistol. Uit deze Clone Wars ontwikkelde BlasTech Industries enkele modellen die het bedrijf de grootste successen zouden bezorgen, zoals het E-11 Blaster Rifle. Toch weigerde BlasTech Industries om het Galactic Empire officieel te vervoegen. Om hun onafhankelijk te bewaren, werden Blasters aan een spotprijs geleverd aan het Empire. BlasTech Industries kon zich veroorloven om zelfs aan de Rebel Alliance wapens als het DH-17 Blaster Pistol te bezorgen.

Modellen WapensEdit

BlastersEdit

Repeating BlastersEdit

Andere WapensEdit

AccessoiresEdit

Achter de SchermenEdit

  • Hoewel het er wel zo op lijkt, is er nog geen enkele bron die heeft bevestigd dat de wapens van de Clone Troopers effectief door BlasTech Industries werden gemaakt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki