Wikia

Blood Carver
Blood Carver.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Lengte:

2,00 meter

Levensduur:

>100 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Batorine

Taal:

Batorese

Schrift:

Batorese

Blood Carvers waren een intelligent species afkomstig van Batorine in de Colonies.

FysiologieEdit

Blood Carvers hadden een goudkleurige huid, een bekachtige neus en donkere ogen. Ze waren groter dan Mensen, ondanks het feit dat hun benen uit drie segmenten bestonden. Ze hadden een lange hals met een klein hoofd. Hun bekachtige neus viel in twee delen uit elkaar waardoor de liploze mond deels werd bedekt. Deze neusflappen werden vaak getatoeëerd en vormden zowel de oorsprong van het gehoor en de reukzin van de Blood Carver, samen met organen die zich achter de ogen bevonden.

De neusflappen konden ook de gemoedstoestand aanduiden. Een geconcentreerde Blood Carver liet de flappen gespannen terwijl lossere flappen duidden op respect of onzekerheid. De kleur van de Blood Carver veranderde ook lichtjes bij extreme emoties, zoals woede of blijdschap. Blood Carvers hadden oranje bloed. Ze hadden drie vingers aan beide lange armen.

Blood Carvers droegen losse kledij waardoor ze zich makkelijk konden bewegen. Ze droegen zelden juwelen maar tatoeages van stamafkomst kwamen wel regelmatig voor.

CultuurEdit

Op Batorine waren de Blood Carvers zeer loyaal en trots ten opzichte van hun stam en leiders die in een feodale structuur leefden. Trouw was een eigenschap die alle Blood Carvers bezaten. De meesten onder hen vonden materiële rijkdom, complimenten en alle overmatigheden zeer beledigend. Ze streefden ernaar om deze eigenschappen te verbannen uit hun samenleving. Blood Carvers die zich daar toch schuldig aan maakten, konden verbannen worden. Blood Carvers werden gecremeerd om hun lichaam weer dichter bij de natuur te brengen.

Blood Carvers hadden gemeenschappen op Coruscant, Alderaan en Nar Shaddaa.

Individuele Blood Carvers kwam men zelden buiten Batorine tegen. De enige Blood Carvers die hun planeten verlieten, waren verbannen (Extension). Deze Blood Carvers opereerden vaak in de Fringe wereld. De maatschappij vermeed dit species omwille van hun reputatie als Assassins. Blood Carvers opereerden zelden alleen en de uitgesloten leden vonden makkelijk nieuwe compagnons. Wanneer ze vrij waren van alle maatschappelijke plichten, zochten deze Blood Carvers vaak gewoon rijkdom.

Blood Carvers dankten hun misleidende naam aan hun meesterlijke sculpturen die ze konden maken uit helderrood Blood Wood. Ze stonden ook bekend als beruchte Assassins maar hadden altijd respect voor hun slachtoffers. Blood Carvers trainden ooit leden van een moordenaarcorps dat werkte voor de Trade Federation. Een Blood Carver die faalde in zijn opdracht of bevelen weigerde op te volgen kon worden verbannen. Gefaalde Blood Carvers zouden ook worden gemeden in de Art Beyond Dying, hun concept van het hiernamaals.

GeschiedenisEdit

De Blood Carvers vervoegden de Republic in 110 BBY. Toen hun planeet werd aangevallen door een species genaamd de Lontars, emigreerden er vele Blood Carvers naar Coruscant. Daar maakten ze faam als beeldhouwers.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki