Wikia

Yodapedia

Blount

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Blount
Blount.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Titel/Rang:

Lieutenant

Functie:

Rebel Commando

Vervoer:

Millennium Falcon
Z-95 Headhunter

Affiliatie:

Rebel Alliance

Blount cockpit.jpg

Blount in de Falcon

Blount Gunner.jpg

Blount als gunner in de Falcon

Blount was een Lieutenant van de Rebel Alliance die diende aan boord van de Millennium Falcon tijdens de Battle of Endor.

BiografieEdit

Blount startte zijn loopbaan als een agent van het Imperial Security Bureau maar hij liep over naar de Rebel Alliance. Daar werd hij een Alliance Special Forces Commando. Blount was een ervaren veteraan, spion en verkenner. Hij was eveneens de wingman van Colonel Airen Cracken. Als zij samen vlogen, gebeurde dit in hun Z-95 Headhunters als Tala Wing.

Tijdens de Battle of Endor werden Cracken en Blount echter toegewezen aan de Millennium Falcon van Lando Calrissian. Daar zouden Cracken en Blount de AG-2G Quad Laser Cannons besturen tijdens de Battle of Endor. Alvorens de Falcon de sprong in Hyperspace maakte van Sullust naar Endor bevond Blount zich net als Cracken in de cockpit van de Falcon.

Achter de SchermenEdit

  • Decipher slaagde erin om dit personage helemaal weg te halen van zijn locatie in de film. Op zijn CCG kaart staat Blount afgebeeld voor een Cloud City (!) achtergrond. Dit komt omdat er van Blount verschillende promotionele foto's zijn verschenen en omdat Decipher gewoonweg niet had gemerkt dat Blount in de Falcon verscheen.
  • Trevor Butterfield speelde de rol van Blount.
  • Tim Veekhoven slaagde er reeds in 2006 in om te vermoeden dat Blount als tweede gunner in de Falcon opereerde tijdens de Battle of Endor. Dit bleek correct te zijn toen de scènes op de Blu-ray verschenen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki