Wikia

Yodapedia

Blue Harvest (Ewoks Episode)

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Blue Harvest (Ewoks Episode)
Vorshak.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Ewoks

Seizoen:

1

Aflevering:

12

Schrijver:

Paul Dini

Regie:

Raymond Jafelice

Uitzending:

November 23, 1985

Vorige:

The Three Lessons

Volgende:

Asha

Hoona.jpg

Hoona

Blue Harvest was de 12de aflevering in het 1e seizoen van Star Wars: Ewoks. De aflevering werd geschreven door Paul Dini.

SynopsisEdit

De Ewoks van Bright Tree Village bereiden het Fall Festival voor en slagen voorraad in. De Duloks van Gorneesh weten dit en liggen op de loer om deze voorraden te stelen. Daarom jagen ze een Vorshak op die wild begint aan de bomen te knagen rond het Ewok dorp zodat de Ewoks worden afgeleid. Logray heeft een oplossing met een drankje waarvan de Vorshak zeer tam wordt. Een ander drankje maakt een levend wezen enorm woest en dat drankje willen de Duloks bemachtigen om aan een Phlog te geven.

Umwak vermomt zich en kan één van de twee drankjes bemachtigen. Wanneer hij het over Hoona, een vrouwelijke Phlog giet, beseft hij dat dit het verkeerde drankje is. De Phlog wordt zeer tam en wil knuffels geven. Wanneer ze Wicket in het vizier krijgt, laat ze hem niet meer los. In Bright Tree Village zegt Logray dat Wicket het beste geen weerstand biedt totdat ze de Phlog hebben genezen.

De Duloks zien dat hun plan aan het mislukken is en grijpen Wicket voor de neus weg van Hoona die wild wordt en Wicket wil terugvinden. Gelukkig vindt ze Wicket terug en wanneer hij de Phlog een zoen geeft, blijkt het drankje te zijn uitgewerkt. Wicket legt uit dat de Duloks haar dit hebben geflikt en samen jagen ze de Duloks weg uit Bright Tree Village.

DebuutEdit

PersonagesEdit

CreaturesEdit

Achter de SchermenEdit

  • De naam is uiteraard een verwijzing naar de schuilnaam waaronder 'Return of the Jedi' werd gefilmd.

Around Wikia's network

Random Wiki