Wikia

Yodapedia

Boar-Wolf

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Boar-Wolf
Boar-Wolf.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Zoogdier

Lengte:

3,00 meter schouderhoogte

Voeding:

Carnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Endor

Boar-Wolf1.jpg

Boar-Wolf

De Boar-Wolf of Borra was een woest dier afkomstig van Endor.

FysiologieEdit

Boar-Wolves waren gevaarlijke carnivoren op Endor die een schouderhoogte hadden tot en met drie meter. Boar-Wolves hadden een stevig lichaam met een kleine staart en een enorme kop. Ze hadden een sterk ontwikkelde reukzin dankzij een goede neus en een bek met grote, stevige slagtanden.

Boar-Wolves waren gevreesd op Endor en ’s nachts kon men hen zien huilen in de schijn van de planeet Endor. Boar-Wolves joegen meestal per twee op grote herbivoren zoals Blurrgs.

LevenEdit

Boar-Wolves werden ook gejaagd door de Ewoks die de dieren vingen in valstrikken of met giftige pijlen.

De Gorax stond bekend voor het houden van Boar-Wolves als huisdieren. Een Gorax betrad een nest van welpen, doodde de moeder en koos daarna één of meerdere jonge Boar-Wolves uit die hij gebruikte als huis- of waakdier.

GeschiedenisEdit

Rond 3.5 ABY bedreigde een getemde Boar-Wolf het leven van Cindel en Mace Towani. Gelukkig konden Deej Warrick en zijn zonen tussenbeide komen om het gevaarlijke beest onschadelijk te maken. Aan de halsband van de dode Boar-Wolf hingen de Life Monitors van de ouders van Cindel en Mace.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki