Wikia

Yodapedia

Boles Roor

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Boles Roor
Boles Roor.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Sneevel

Geslacht:

Man

Lengte:

1,60 meter

Haarkleur:

Bruin, Grijs

Oogkleur:

Groen

Biografie
Thuiswereld:

Sneeve

Functie:

Podracer
Glimmik zanger

Vervoer:

Quadrijet 4Barrel 904E

BGRE904E.jpg

Quadrijet 4Barrel 904E

Quote: "Two time winner, Boles Roor..."
-- Fode

Boles Roor was één van de Podracers die deelnam aan de Boonta Eve Challenge in 32 BBY die werd gewonnen door Anakin Skywalker.

BiografieEdit

De Sneevel Boles Roor was eigenlijk een betere Glimmik zanger dan een Podracer, ook al had hij de Boonta Eve Classic tweemaal gewonnen in een vorig decennium.

In 32 BBY vloog Roor in een Quadrijet 4Barrel 904E meer voor zijn plezier en als hobby. Boles Roor was rijk door zijn zangcarrière en moest het niet meer om de Credits doen. Roor had al jaren niet meer op Tatooine gereden en het nooit tegen Sebulba opgenomen.

Op de vooravond van de Boonta Eve Challenge maakte Roor een weddenschap tijdens een optreden in de Poodoo Lounge met Ben Quadinaros dat de Toong te laf zou zijn om aan de start te verschijnen van de race. Hoewel Quadinaros nooit echt van start zou raken, kwam hij wel degelijk aan de start en verloor Roor vijf miljoen Peggats.

Boles Roor reed onder een groenwitte vlag en startte op de derde rij. Roor had onder andere een Ishi Tib in dienst als technieker. Uiteindelijk reed Roor lang geen slechte wedstrijd en eindigde hij op de 6de plaats op iets minder dan een minuut van Anakin Skywalker.

Roor maakte zijn financieel verlies goed door deze plaats en door een uitverkochte club tour. Boles Roor gaf zijn Quadrijet 4Barrel 904E aan zijn mecanicien Shrivel Braittrand die er vervolgens mee aan Podraces deelnam.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki