Wikia

Yodapedia

Bolvan

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bolvan
Bolvan.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Titel/Rang:

Captain

Functie:

Imperial Navy Gunnery Captain

Vervoer:

Devastator

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Hold your fire. There are no life forms. It must have been short-circuited"
-- Captain Bolvan

Bolvan was een menselijke man die diende als captain in de Imperial Navy tijdens Galactic Civil War.

BiografieEdit

Bolvan was lid van de Galactic Empire's Imperial Navy tijdens de Imperial periode. In 7 BBY, was hij captain van de Imperial I-class Star Destroyer de Devastator. Wanneer een biologisch experiment faalde, op de Mid Rim wereld Falleen, liet Captain Bolvan Darth Vader de vlees etende bacteriën zien die de hele planeet in een korte periode zou verwoesten. De captain suggereerde om Project X271 te vorderen en de plaag te verbanden vanaf de ruimte. Echter was Darth Vader het hier niet mee eens omdat hij niet het gehele Falleen soort wilde uitroeien. Darth Vader gaf het bevel om de planeet te bombarderen en vuurde op de laboratoriums en alles in een diameter van veertig kilometer. Tussen de 200.000 slachtoffers zat de familie van Prince Xizor, die later de Black Sun criminele organisatie zou gaan leiden.

Zeven jaar later diende Bolvan nog steeds als captain van de Devastator, dat dat moment het vlaggenschip was van Darth Vader. Hij was echter niet de officier van het schip, dat was namelijk Captain Mulchive Wermis. Bolvan was de officier van het geschut van het schip. Toen de Devastator Leia Organa Tantive IV's achtervolgde, nadat de rebellen de plannen van de Death Star I gestolen hadden. Toen het 501st Legion het schip enterde, verlieten verschillende escape pods het schip, in een poging om te ontsnappen. Wanneer op een gegeven moment een escape pod het schip verliet, scande ze het, en kwamen erachter dat het geen levensvormen bezat. Bolvan beval vervolgens om niet te schieten, onbekend dat R2-D2 en C-3PO in de escape pod zaten.

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki