Wikia

Yodapedia

Bom Vimdin

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bom Vimdin
Vimdin.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Advozse

Geslacht:

Man

Lengte:

1,80 meter

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Geboren:

31 BBY

Thuiswereld:

Riflor

Functie:

Smokkelaar
Huurling

Vervoer:

Ghtroc Freighter

Bom Vimdin was één van de bezoekers van Chalmun's Cantina toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette.

BiografieEdit

Vimdin werd een decennium voor de Clone Wars geboren op Riflor. Wat er met hem gebeurde in zijn jeugd was niet geweten. Rond 0 BBY was de Advozse uitgegroeid tot een befaamd huurling die niets of niemand ontzag om zijn doel te bereiken. Voor enkele Credits was hij bereid om zijn eigen ziel en dat van het universum te verkopen. Vimdin was helemaal niet geïnteresseerd in de schade die hij berokkende bij anderen. Het ging zelfs zover dat hij andere Advozse minachtte.

Vimdin was ook actief als smokkelaar die bekend stond zaken met het Galactic Empire te regelen. Zo vervoerde hij regelmatig corrupte officials. Er bestonden rapporten dat Bom meermaals was gevangen genomen maar echt veel informatie bevatten deze rapporten niet. Men leidde daaruit af dat Vimdin heel wat contactpersonen kende die hem uit deze situatie konden redden.

Uit de Fringe deden de geruchten de ronde dat Vimdin erg veel credits vroeg voor bewezen diensten maar Han Solo bevestigde later dat Vimdin wel degelijk erg goed was in hetgeen hij deed. Dit succes verklaarde mogelijk ook de rijkdom waardoor hij zoveel connecties had.

In 0 BBY zat hij in Chalmun's Cantina aan een tafel met onder andere Hem Dazon, Brainiac en Arleil Shous. Later nam Airen Cracken hem op in zijn lijst van gezochte individuen. Een jaar later was Bom in de cantina toen het Empire een avondklok had ingesteld. Hij deelde de tafel met Solomahal en toen Ackmena Goodnight, But Not Goodbye aan het zingen was, verliet Bom samen met Solomahal als een van de eerste klanten de cantina.

Achter de schermenEdit

  • In the Holiday Special verschijnen ook Advozsec. Volgens StarWars.com was Bom één van hen, al had hij op de foto's rode ogen.
  • De oorspronkelijke productienaam van Bom was ‘Don Rickles’ genaamd naar een Amerikaanse comedian. Zijn echte naam kreeg hij van West End Games.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki