Wikia

Bonadan Spaceport Southeast II
Locatie
Planeet:

Bonadan

Type:

Spaceport

Geschiedenis
Eigenaar:

Corporate Sector Authority

Bonadan Spaceport Southeast II was de grootste van de tien spaceports op de planeet Bonadan.

SpecificatiesEdit

Spaceport Southeast II was een zeer uitgestrekt gebied dat weinig ondergrondse gebouwen bevatte, noch hoog in de lucht was gebouwd. In de spaceport bevonden zich tal van Docking Bays waar schepen konden landen of herstellingen worden doorgevoerd.

Spaceport Southeast II was zeer streng bewaakt en het dragen van wapens was ten strengste verboden, bijhalve voor Espos en CSA ambtenaars. Het verkeer werd er geregeld via het Bonadan Traffic Control. In de spaceport was ook een Authority Merchant Marine Academy gevestigd. Rond het centrum van de spaceport bevonden zich tal van horecagelegenheden zodat de reizigers konden rusten terwijl ze wachtten op hun volgende reis of op de herstellingen van hun schip. Eens men de spaceport verliet, verkregen de Repulsorlifts opnieuw hun eigen besturing. Het Bonadan Alien Quarter was een uitgestrekt gebied met tal van mogelijkheden tot ontspanning voor de reizigers en piloten.

In 2 BBY belandden Han Solo en Chewbacca in Spaceport Southeast II na hun faliekant afgelopen opdracht met Zlarb. Solo wou zijn 10.000 Credits recupereren, maar ontmoette er Fiolla en Spray. Nadat de slavenhandelaars Solo en Fiolla achtervolgden, splitsten de wegen van de helden op en vloog Chewbacca door naar Ammuud terwijl Solo en Fiolla via Roonadan reisden.

BronEdit