Wikia

Yodapedia

Boneworm

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Boneworm
Boneworm.jpg
Biologie
Indeling:

Nonsentient

Classificatie:

Buikpotigen

Lengte:

0,02 tot 1,00 meter

Voeding:

Carnivoren

Herkomst
Thuisplaneet:

Necropolis

Boneworms waren wormachtige wezens afkomstig van Necropolis.

FysiologieEdit

Boneworms leefden onder de grond van het beenmerg van lijken. Ze hadden zeer sterke kaakspieren om vlees te verscheuren en om beenderen te kraken om het merg te kunnen opzuigen.

Een Boneworm kon 2 centimeter lang worden maar evenzeer 1 meter groot worden. Hun huid had een witachtige kleur en ze scheidden voortdurend slijm af om zich makkelijker door de aardtunnels te begeven. In hun mond hadden ze zuignappen zoals bloedzuigers. Met een spier konden ze echter vooruitschieten waardoor beenachtige uitsteeksels hen konden helpen met graven, bijten en scheuren van vlees of lijkkisten. Boneworms waren blind en hadden geen reukzin. Ze bewogen enkel voort via het waarnemen van trillingen.

GeschiedenisEdit

Necropolis werd rond 15.000 BBY gekoloniseerd door een religieuze orde toen de verschillende culturen in de Core Worlds naar elkaar toegroeiden. Op de planeet nodigde de orde iedereen uit om de doden te komen begraven.

Boneworms waren één van de originele levensvormen die op Necropolis waren ontstaan. Na zoveel jaren waren dit nog één van de enige originele dieren die op de planeet hadden overleefd. Na verloop van tijd leerde de Boneworm om te ontkomen aan de proeven die de kolonisten op hen uitvoerden.

Boneworms zochten naar voedsel via trillingen. Indien deze trillingen stopten, groeven de Boneworms zich een weg naar boven met hun krachtige kaken. Boneworms verdwenen meestal als het lichaam nog tekenen van leven gaf maar bewusteloze personen of immobiele personen konden evengoed aan hun vraatzucht ten prooi vallen. Welk vlees het merg bevatte, interesseerde de Boneworm niet.

Hoewel met op Necropolis zich enkel diende bezig te houden met het houden van begrafenisrituelen raadde men bezoekers toch aan om zich enkel op de gemarkeerde paden te begeven. Boneworms konden immers altijd een aanval plaatsen...

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki