Wikia

Yodapedia

Booma

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Booma
Booma.jpg
Product
Model:

Gungan Energy Ball

Type:

Projectiel

Fabrikant:

Otoh Gunga Defense League

Specificaties
Bereik:

Afhankelijk van wapen

Afmeting:

Afhankelijk van grootte

Massa:

Afhankelijk van grootte

Affiliaties
Gebruikers:

Gungan Grand Army

Quote: "General Jar Jar, usen da Booma!"
-- Captain Tarpals

De Booma, Boomer of Gungan Energy Ball, was de belangrijkste soort ammunitie van de Gungans en hun Gungan Grand Army. Ze hadden hetzelfde effect als Ion Cannons.

Ontstaan & GebruikEdit

Booma’s veroorzaakten Plasma schade, een extreme vorm van elektrische schade. De Gungans ontdekten een manier om deze onstabiele plasma in een Bubble Wort schaal te bewaren. Deze schaal brak bij impact en liet de Plasma los. Deze Booma’s konden zowel de grootte hebben van een vuist maar ook een meter in diameter. De Booma kon bij impact organische wezens verdoven of een elektrische schok toebrengen. Droids of voertuigen konden een kortsluiting verkrijgen.

Om deze gevaarlijke ammunitie te vervoeren, gebruikten de Gungans Gungan Battle Wagons die werden getrokken door Falumpasets. In gevechten werden de Booma’s op tal van manieren naar de vijand gegooid. De sterkste wapens waren de Gungan Energy Catapults die de grootste Booma’s konden lanceren. De Atlatl en de Cesta waren handwapens die deze wapens konden lanceren. Tenslotte kon de Gungan met zijn eigen kracht of een slinger ook een Booma gooien.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Battle of Grassy Plains kwamen de Booma’s erg van pas tegen de B1 Battle Droids van de Trade Federation. Toen de Gungans vluchtten voor de Trade Federation, opende Jar Jar Binks een Battle Wagon met grote Booma’s die de helling afrolden en verschillende AATs beschadigden. Dankzij een Booma van Roos Tarpals vernietigde Jar Jar daarna zelf nog een AAT.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki