Wikia

Yodapedia

Boushh

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Boushh
Boushh.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ubese

Geslacht:

Man

Lengte:

1,50 meter

Biografie
Overleden:

3 ABY

Functie:

Bounty Hunter

Wapen:

Electrostaff
Class-A Thermal Detonator
Heavy Blaster Pistol
Wrist knuckles

Affiliatie:

Black Sun

Boushh unmasked.png

Boushh zonder helm

Quote: "Zeebuss"
-- Princess Leia, vermomd als Boushh

Boushh was een Ubese Bounty Hunter van wie de eerste exploten genoteerd werden rond 19 BBY. Hij vervoegde ook de Crimson Nova waar hij op vluchtende Jedi joeg.

BiografieEdit

Boushh was een sluwe, zelfs paranoïde Bounty Hunter die heel veel aandacht besteedde aan het anticiperen van de plannen van zijn doelwit en zijn werkgever. Net als andere Ubese was Boushh erg geïnteresseerd in allerlei technologische gadgets. Daarvan had hij er een heel aantal aan zijn riemen hangen waarvan explosieven zijn favoriete items waren. Door zijn gestalte werd Boushh vaak onderschat door zijn tegenstanders.

Nadat hij vooral actief was geweest in de Outer Rim, ging hij tijdens de Galactic Civil War een contract aan bij Black Sun. Boushh stond gekend als geen goedkope Bounty Hunter en zijn excuus was dat zijn uitrusting en wapens veel Credits kostten. Black Sun vond dat Boushh een beetje te gulzig werd en liet hem opruimen rond 3 ABY. Zijn kledij en wapens werden bewaard zodat Leia Organa deze kon en mocht gebruiken.

Later infiltreerde Leia Jabba's Palace als Boushh. Met de hoge vraagprijs voor Chewbacca, 50.000 credits (uiteindelijk teruggebracht tot 35.000 credits), en het dreigen met de Thermal Detonator deed Leia alle eer aan de Ubese. Jabba the Hutt ontmaskerde haar echter. Wat er met Boushh zijn outfit daarna gebeurde is niet geweten.

Boushh droeg als kledij ondermeer een Ogygian Cloak, Shata Leather Pants, traditionele Ubese laarzen en een stel riemen.

Boushhs HelmEdit

Boushhs speciale helm bevatte een NiteSite Infrared Motion Sensor om doelwitten te kunnen localiseren. De helm bevatte ook een ademhalingsfilter en een stemverscherper zodat Ubese zich konden verstaanbaar maken onder Mensen. Een extra doorschijnend schermpje was tevens aanwezig met opgeroepen informatie van een centrale computer. De helm had ook sensors die 360° rondom het hoofd van de drager speurden naar geluiden of conversaties.

Achter de schermenEdit

  • De stem van Boushh werd ingesproken door Pat Welsh. Deze vrouw sprak ook de stem in van E.T.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki