Wikia

Bozzie Baranta
Bozzie Baranta
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Man

Biografie
Functie:

Podracer

Vervoer:

Shelba 730 Razor

Bozzie Baranta was een Podracer die actief was tijdens de laatste jaren van het professionele Podracen.

BiografieEdit

Bozzie Baranta was een mechanieker van Gasgano ten tijde van de Boonta Eve Classic, al koesterde hij dromen om zelf een Podracer te worden. Baranta kocht een Shelba 730 Razor en schilderde het voertuig in blauw, oranje en witte kleuren. Baranta vloog onder een vaandel dat grijs van kleur was met een zwarte cirkel en een gele boog die half door de cirkel stond.

Baranta had een grote voorliefde voor zijn racer. Hoewel hij een goede reputatie genoot, was dit zijn grootste zwakte. Hij maakte zich te veel zorgen en zijn wedstrijden leden onder zijn zorgen. Bozzie pompte meer geld in het herstellen van zijn Racer dan wat hij voor de Podracer betaalde. Zijn racer was een degelijke machine die niet zo snel vloog maar verder gemiddelde prestaties kon neerzetten.

Bozzie’s favoriete parcours was de Abyss op Ord Ibanna waar het gebrek aan snelheid geen grote rol speelde.

Achter de SchermenEdit

  • Hoewel het leesboek Baranta als één van de deelnemers vermeld aan de Boonte Eve Classic, klopt dit niet echt met zijn achtergrond.
  • Bozzie krijgt vaak een species en thuisplaneet maar de bron die dit kan aantonen, is nog niet opgedoken. Ook The Complete Star Wars Encyclopedia vermeldt deze namen niet.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki