Wikia

Yodapedia

Brandei

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Brandei
Brandei.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,75 meter

Biografie
Geboren:

45 BBY

Thuiswereld:

Mantooine

Titel/Rang:

Commander
Captain

Functie:

Imperial Navy Officer

Vervoer:

Executor
Judicator

Affiliatie:

Galactic Empire

Brandei was gedurende de Galactic Civil War een Imperial Officer die onder andere diende aan boord van de Executor.

BiografieEdit

Brandei werd op de Outer Rim planeet Mantooine geboren in 45 BBY. In tegenstelling tot vele andere Officers, kon Brandei niet rekenen op een familiefortuin of connecties bij het Empire. Op de Imperial Academy probeerde Brandei het beste van zich te geven en zich te weren tegenover de vooroordelen die bestonden tegen kandidaten die afkomstig waren uit de Outer Rim.

Brandei wou nooit over zijn verleden praten maar men vermoedde dat zijn minachting voor de Rebel Alliance ontstond omdat veel Rebellen van zijn thuisplaneet kwamen. Brandei had zonder het te beseffen affiniteit met de Force.

Brandei werd aan boord van de Judicator gezet die actief was in de Core Worlds in de buurt van Garos IV. In 5 BBY had Brandei de rang van Senior Lieutenant. Na een gevecht stelde Brandei aan zijn vriend Tork Winger voor om een weesmeisje te adopteren dat hij onder het puin had gered.

In 3 ABY was Brandei een Commander en de Technical Services Officer aan boord van de Executor van de Death Squadrons Fleet Support. Brandei was verantwoordelijk om de 12 TIE Fighter Squadrons gevechtsklaar te houden op elk ogenblik. Zo had hij dienst toen Darth Vader zes Bounty Hunters ontving op de Executor om op zoek te gaan naar de Millennium Falcon. Even na de Battle of Hoth werd Brandei opnieuw getransfereerd naar de Judicator waar hij na verloop van tijd Captain werd. Het was niet geweten of hij die rang al droeg tijdens de Battle of Endor.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki