Wikia

Yodapedia

Bri'ahl

11.111pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bri'ahl
Bri ahl.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Bri'ahl Sector

Stelsel:

Bri'ahl System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Jungles
Bergen
Velden

Maatschappelijk
Inheems:

Bri'ahls

Affiliatie:

Galactic Republic

Bri'ahl was een planeet in de Outer Rim die zich tijdens de Clone Wars aansloot bij de Galactic Republic.

Ligging & GeschiedenisEdit

Bri'ahl lag in het Westen van de Outer Rim, ten Westen van de Corellian Trade Spine in de Bri'ahl Sector. De planeet bezat een paarse lucht en was bezaaid met jungles, bergen en velden. De Bri'ahls waren de autochtone bevolking. Verschillende diersoorten, gevaarlijk en niet gevaarlijk, bevolktende jungles van Bri'ahl.

Tegen het einde van de Clone Wars leidde Senator Padmé Amidala geassisteerd door Gregar Typho een diplomatieke missie naar Bri'ahl waar President Vuul zijn planeet wou laten aansluiten bij de Republic.

Wat noch Amidala, noch Vuul wisten, was dat R2-D2 en C-3PO na een crash te hebben gemaakt met een Bri'ahlian Sky-Sled, een groep CIS aanhangers, die door Dooku waren voorzien van Clone Trooper pantsers, konden uitschakelen. Deze plaatselijke Bri’ahl rebellen steunden de toetreding tot de Republic niet maar Vuul verzekerde Amidala dat dit slechts op een minderheid ging. Nadat de Droids terugkeerden naar het paleis werd de aansluiting logischerwijze in orde gebracht.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki