Wikia

Yodapedia

Buboicullaar

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Buboicullaar
Bubo.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Frog-Dog

Geslacht:

Man

Lengte:

0,50 meter
35 kilogram

Oogkleur:

Zwart & rood

Biografie
Bijnaam:

Bubo

Functie:

Spion
Assassin

Bubo1.jpg

Bubo in Jabba’s Throne Room

Buboicullaar was aanwezig in Jabba's Palace in 4 ABY tijdens de bevrijding van Han Solo.

BiografieEdit

Buboicullaar, beter bekend als Bubo, was een Frog-Dog, een op zich eenvoudig wezen zonder enige intelligentie. Maar in werkelijkheid was Buboicullaar een erg intelligent wezen. Hij was al lang actief als spion en Assassin die werkte voor de Credits. Een andere passie van Buboicullaar was eten. Zo fantaseerde hij regelmatig hoe een Jawa zou smaken.

Buboicullaar arriveerde enkele jaren voor 4 ABY op Tatooine waar hij belandde in de organisatie van Jabba the Hutt en samen met Ree-Yees door het Galactic Empire werd ingehuurd om Jabba te vermoorden. Iedereen in Jabba’s organisatie bekeek Bubo als één van de talloze wezens die ronddwaalden in het paleis. Bubo liet zich gewillig als ‘dom’ behandelen door Jawas waardoor het leek alsof hij een huis- of waakdier was.

Niets was dus minder waar. Ree-Yees had een speciaal controlepaneel in Bubo’s huid laten inplanten waardoor hij een bom kon laten exploderen. Tussen al dit hersenloos geweld was Buboicullaar opgelucht door de aanwezigheid van de B'omarr Monks bij wie hij regelmatig zijn hart ging luchten. Buboicullaar zocht het gezelschap op van Evilo Nailati die zijn meester werd.

Bubo begon steeds meer en meer Ree-Yees’ geklungel en dronkenschap te hekelen. Toen het laatste onderdeel van de Gran zijn Thermal Detonator arriveerde, slaagde Bubo erin om dit te onderscheppen. Bubo daagde Ree-Yees uit die alweer dronken was, door het onderdeel op zijn tong te laten zien en het daarna in te slikken. Nu de ontsteker van de bom verdwenen was, kon de bom niet tot ontploffen worden gebracht.

Na de Battle of Carkoon liet Bubo zich gewillig opnemen in de orde van de B'omarr Monks waar hij zich bij thuisvoelde.

Toen Artoo Detoo en See Threepio arriveerden in de Throne Room maakte Bubo een blaffend geluid. Toen Oola bij de Rancor werd geworpen, keek Bubo toe.

Achter de SchermenEdit

  • De echte naam van Bubo’s species is nog steeds niet gekend.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki