Wikia

Yodapedia

Bultar Swan

11.146pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bultar Swan
Bultar Swan.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,68 meter

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Kuat

Overleden:

19 BBY

Wapen:

Lightsaber (groen en blauw)

Affiliatie:

Galactic Republic
Jedi Order

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Knight

Master:

Micah Giiett
Plo Koon

Bultar Swan was één van de Jedi Knights die de Clone Wars meemaakte en werd gedood tijdens de Great Jedi Purge.

BiografieEdit

De atletisch gebouwde Bultar was oorspronkelijk afkomstig van Kuat en trainde onder Micah Giiett. Haar vechtstijl was een combinatie van Teräs Käsi en Verdanaian Sliding Hands waardoor ze door aanraking de bewegingen van haar vijanden kon inschatten. Deze stijl leerde ze van Anoon Bondara en van haar meester. Na de dood van Micah Giiett op Yinchorr leerde ze van Plo Koon om haar vechtstijl te combineren met een sterke Lightsaber defensie. Mogelijk was Bultar dus bekwaam in Form III. Samen bezochten ze ook Yinchorr waar Giett was gesneuveld. Plo Koon achtte Bultar in staat om ooit te zetelen in de Jedi High Council maar zelf vond ze dat ze nog veel te leren had over de Force en zichzelf. Bijvoorbeeld hoe ze zou reageren als ze een tegenstander zou moeten doden want tot in 32 BBY had Swan nog geen enkele persoon gedood, alhoewel ze al talloze malen een gevecht op leven en dood had beslecht. Net voor de uitbraak van de Clone Wars was ze actief als diplomate in de Sepan Civil War.

Bultar Swan Geonosis.jpg

Bultar op Geonosis

Bultar Swan was één van de Jedi die werd ingezet tijdens de Battle of Geonosis. Bultar was één van de overblijvende Jedi die in een cirkel werd gedreven in de Geonosian Arena. Tijdens dit gevecht hanteerde ze een groene Lightsaber.

In de Clone Wars werd ze één van de talloze Jedi Generals. Ze vocht mee in de Battle of Aargonar, de Battle of Amaltanna en de Battle of Coruscant. Tijdens de Battle of Amaltanna sloot ze de CIS Commander op zijn eigen fort dat hij als onmogelijk te verschalken achtte. Tijdens de Clone Wars gebruikte Bultar een blauwe Lightsaber.

Aanvankelijk overleefde Bultar Order 66 toen ze in een Medstation de gewonden bezocht van een veldslag. Ze was één van de Jedi die deelnam aan het Conclave of Kessel om Darth Vader proberen uit te schakelen. In dat gevecht werd ze door een andere Jedi, Koffi Arana, gedood. Een officiële mededeling van Sate Pestage verkondigde dat Swan was gedood door een andere Jedi in een machtsstrijd.

Bultar Tsui.jpg

Bultar en Tsui Choi tijdens de Jedi Purge

Achter de schermenEdit

  • Mimi Daraphet vertolkte Swan in Episode II. Haar scènes in Episode III werden verwijderd.
  • Bultar draagt kledij die opvallend lijkt op die van Anakin.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki