Wikia

Yodapedia

C1 Personal Comlink

11.073pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
C1 Personal Comlink
C1 Comlink.jpg
Product
Model:

C1 Personal Comlink

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Prijs:

200 Credits

Specificaties
Massa:

0,10 kilogram

Functies
Gebruik:

Galactic Empire

Taken:

Communicatie

Gebruikers:

Galactic Empire

Quote: "Use the Comlink? Oh my! I forgot. I turned it off."
-- C-3PO

De C1 Personal Comlink was de standaard Comlink die werd gebruikt door het Galactic Empire.

Uitzicht & SpecificatiesEdit

De C1 was een kleine Comlink die makkelijk in de handpalm van een persoon paste. Tijdens de Galactic Civil War was dit de meest gebruikte Comlink in gebruik. Het model werd ook door het Empire gekozen als de standaard Comlink. De C1 werd normaal geleverd met een hoofdset maar dit kon ook vervangen worden door een ingebouwde set in een helm. De C1 bereikte ongeveer 50 kilometer ver en tot in de lage atmosfeer van een planeet.

De C1 was een Comlink met enkel een audiofrequentie. Er was gewoon een aan/uit knopje aan om het apparaat aan te zetten.

In het Galactic Empire werd de C1 vaak gekoppeld aan Stormtrooper Comlinks als de SoroSuub Corporation DH77 Comlink of de Herzfall Corporation DH107 Comlink. De frequenties van de C1 werden zo geregeld dat deze zeer sterk beveiligd waren en speciale algoritmen en codes konden ontvangen.

Tijdens de redding van Leia Organa aan boord van de Death Star I redde een C1 Comlink het leven van de Heroes of Yavin toen ze in de Trash Compactor waren geraakt. Dankzij een communicatie met C-3PO – die de comlink tijdelijk had uitgezet – kon R2-D2 de pletmuren stilzetten in 3263827.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki