Wikia

CC-1010
Fox Phase2.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Biografie
Thuiswereld:

Kamino

Titel/Rang:

Clone Commander

Wapen:

DC-15 Blaster Rifle
2 DC-17 Repeater Hand Blasters

Affiliatie:

Galactic Republic

Fox.jpg

Commander Fox Phase I

Quote: "Should we arrest the Hutt, Senator?"
-- Fox

CC-1010, Clone Commander Fox, leidde tijdens de Clone Wars een reddingsoperatie op Coruscant. Hij was een aanvoerder van de Coruscant Guards.

BiografieEdit

Fox leidde de Coruscant Guard Clone Troopers die Padmé Amidala gingen bevrijden uit het Paleis van Ziro the Hutt op Coruscant nadat de Hutt haar gevangen had genomen. Padmé had immers een communicatie tussen Ziro en Dooku opgevangen waardoor Ziro's alliantie met de CIS werd verklaard. Fox' ervaring met de Coruscant onderwereld had er voor gezorgd dat hij vertrouwd was met Ziro's Palace.

Later leidde Fox een groep Coruscant Guards toen Cad Bane en zijn posse een groep Senators gijzelden in ruil voor de vrijlating van Ziro the Hutt. Fox moest Bane laten vluchten omdat hij het leven van de Senators niet op het spel kon zetten.

Commander Fox werd later een belangrijke pion toen de Republic de kracht van het leger en de Clone Troopers versterkte en centraliseerde op Coruscant. Onder leiding van Wilhuff Tarkin leidde Fox een gevangenis van de Republic op Coruscant. In die cel werd Letta Turmond vastgezet na haar aanslag op de Jedi Temple. Omdat er in die aanslag ook Clones en burgers waren gedood, kon Turmond in die cel worden vastgehouden. Fox had dienst toen Ahsoka Tano Turmond kwam bezoeken en toen Letta even later bleek te zijn vermoord. Fox kon niets anders dan vaststellen op de beelden dat Padawan Tano de schuldige was. Toen Ahsoka later kon ontsnappen uit haar cel, ontdekte Fox haar in het gezelschap van verschillende vermoorde Clones. Hij luidde het alarm en samen met Anakin en Rex zette hij de zoektocht naar de ontsnapte Ahsoka voort.

Fox droeg een aangepast Phase I Clone Trooper Armor met rode markeringen en de Galactic Republic Crest op de borst. Net als Cody droeg hij ook een antenne aan zijn helm en een extra bescherming voor de lenzen van zijn helm. Zijn Phase II Clone Trooper Armor was bijna volledig rood van kleur met enkele zwarte en witte accenten.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki