Wikia

Yodapedia

CC-1993

10.904pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CC-1993
Jet.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens - Clone

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Titel/Rang:

Commander

Bijnaam:

Jet

Functie:

Clone Commander

Wapen:

DC-15S Blaster Pistol

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Quote: "We got hit pretty hard ..."
-- Commander Jet

CC-1993 of Jet was een Clone Commander die aan de zijde van Ki-Adi-Mundi in de Second Battle of Geonosis vocht tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Jet stond bekend voor zijn kleurrijk pantser en zijn experimentele helm, uitgerust met speciale communicatie apparatuur. Jets favoriete wapens waren twee compacte DC-15S Blaster Pistols. Jets Kama was gemaakt zodat het tegen vuur beschermd was.

Commander Jet werd tijdens de Second Battle of Geonosis aan Ki-Adi-Mundi gekoppeld. Tijdens de aanval werd de Separatist Nightmare neergehaald zodat Ki-Adi gewond geraakte. Jet zei aan Cody om de AT-TE Walkers te laten landen vanwege de te zware weerstand van de Geonosians. Hij stond ook in contact met Wullf Yularen die op dat moment nog geen Starfighters kon sturen om te helpen. Jet trok met Ki-Adi-Mundi door de catacomben op Geonosis, waar ze op weerstand van Geonosian drones stuitten totdat Jets Flame Troopers een weg konden maken naar buiten waar Anakin Skywalkers groep kwam aangelopen en ze zo een bres konden slaan in de verdediging van de Geonosians.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki