Wikia

Yodapedia

CC-6734

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

CC-6734
Galle.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Titel/Rang:

Lieutenant

Bijnaam:

Galle

Functie:

Clone Trooper

Wapen:

DC-15 Blaster Pistol
2 DC-17 Repeater Hand Blasters

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

CC-6734, bijgenaamd Galle, was een Clone Commander die tijdens Order 66 dienst deed op Felucia.

BiografieEdit

CC-6734 kreeg tijdens de Clone Wars de bijnaam Galle en diende onder Clone Marshall Bly in het 327th Star Corps. Tijdens de Outer Rim Sieges werd Galle naar Felucia gestuurd om er Shu Mai gevangen te nemen. De aanwezige Jedi splitsten zich op in drie groepen. Galle werd vergezeld door de Padawans Ekria, Drake Lo'gaan en Zonder. Samen reisden ze naar Jiaozi om de mogelijke vergiftiging van het water te voorkomen.

Toen ze aankwamen bij Jiaozi ontdekten ze dat de meeste CIS aanhangers geen Battle Droids waren maar organische wezens. Via een plan konden de Padawans en Galle de fabriek infiltreren om de vervuiling na te gaan. Even later kreeg Galle het bericht van Coruscant genaamd Order 66. Zijn squad vervoegde zich met Barriss Offee die tegen Battle Droids aan het vechten was. Galle gaf het bevel aan een AT-TE Walker om op Offee te vuren.

Galle en Bly werden na Order 66 naar Coruscant getransfereerd waar ze moesten rapporteren over de Jedi op Felucia. De drie Padawans waren immers nog spoorloos verdwenen en Galle kreeg vervolgens de opdracht om hen te zoeken op Coruscant in samenwerking met Darth Vader en Antinnis Tremayne.

Achter de SchermenEdit

  • Galle werd ontwikkeld voor de webstrips op SW.com maar de complete Visual Dictionary gaf hem een foto die foutief als Bly was benoemd in de eerste editie.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki