Wikia

CD-2 Harvester
CD-2 Harvester.jpg
Product
Model:

Agribot

Klasse:

Droid Klasse 5

Fabrikant:

Corporate Sector Authority

Prijs:

45.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

20,00 meter

Snelheid:

40 km/h

Functies
Taken:

Landbouw

Affiliatie:

Corporate Sector Authority

De CD-2 Harvester was één van de beste Agribots die er te verkrijgen waren ten tijde van de New Order.

UitzichtEdit

De CD-2 Harvester was een gigantische Agribot ter grootte van een AT-AT Walker. Het reed op vier dikke banden om door velden en akkergrond te rijden.

Vooraan kon men aan de Droid een werktuig onderaan aanbrengen, zoals een ploeg. Zo kon de Droid fungeren als een snijder of een sproeier. Het meest indrukwekkend was een snijmes met 20 meter breed. Bovenaan had de CD-2 drie graafklauwen om grond om te ploegen of om dingen mee te grijpen. Via een ladder kon de Droid in het midden worden beklommen. De CD-2 Harvester was geel van kleur.

De CD-2 zag enkel wat voor zich gebeurde. Daarom was het mogelijk dat accidenten konden voorvallen ondanks het feit dat de Droids zichzelf konden stilzetten in geval van gevaar. De CD-2 werd alleen door personen bemand om onderhoud uit te voeren, verder waren deze Droidvoertuigen niet bijster slim maar konden ze hun opgelegde taken met succes voltooien.

GebruikEdit

De CSA gebruikte de CD-2 om te werken op Agriworlds zoals Orron III maar ook het Empire kocht deze Droids aan. De CD-2 was niet gemaakt om gewoon te assisteren maar om een heel landbouwproces op zich te nemen, gaande van zaaien tot oogsten.

De CD-2 was een zeer veelzijdige Droid. De naam ‘harvesters’ was misleidend want het kon ook grond klaarmaken, planten en uitbreidingen leiden. De belangrijkste gewassen, zoals Tallgrain en Denta Beans werden meestal onderhouden door de CD-2.

Het graan of gewassen die werden geoogst door de CD-2 werden gezuiverd en verpakt in hopen om direct op te laden in transportschepen of een silo. Het overschot werd door de CD-2 uitgescheiden.

GeschiedenisEdit

In 2 BBY gebruikten Han Solo en Rekkons groep een CD-2 om te ontsnappen aan de Espos op Orron III. Rekkon had kostbare informatie dankzij Blue Max kunnen downloaden maar de CSA was hen op het spoor. Dankzij Blue Max kon Solo de CD-2 besturen. Tijdens de achtervolging viel Chewbacca ten prooi en moest Han op zoek gaan naar zijn beste vriend.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki