Wikia

Yodapedia

CK-6 Swoop

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

CK-6 Swoop
CK-6 Swoop.jpg
Product
Model:

CK-6

Klasse:

Swoop

Fabrikant:

Bespin Motors

Prijs:

14.700 Credits

Specificaties
Afmeting:

5,80 meter

Snelheid:

440 tot 550 km/h

Bemanning:

1

Passagiers:

Geen

Vracht:

30 kilogram

Voorraad:

1 week

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

De CK-6 Swoop, ook wel bekend als de "Freeco Bike", was een één-persoons Swoop die gebouwd werd door Bespin Motors. Ten tijde van de Clone Wars waren ze in gebruik bij de Clone Troopers.

Ontwerp en BouwEdit

De CK-6 had een groter bereik dan de standaard BARC Speeder Bikes die door de Clone Troopers gebruikt werden en ging tevens langer mee. De CK-6 was een klein Repulsorliftvoertuig, dat gekenmerkt werd door een grote voorruit om de sneeuw en kou zo veel mogelijk tegen te houden. Het was dan ook een voertuig dat bij uitstek geschikt was voor koude omgevingen zoals Orto Plutonia.

Twee motoren zorgden ervoor dat de CK-6 zich met een snelheid van 440 tot 550 kilometer per uur over oneven terrein kon voortbewegen. Een speciaal landingsgestel maakte dat ze niet door de sneeuw zakten. Omdat ze erg laag vlogen, hadden ze wel een degelijk oppervlak nodig om te kunnen blijven vliegen. Als er onverwacht een stuk sneeuw of ijs instortte, kon de piloot maar beter genoeg snelheid hebben om niet in het ravijn te storten.

De CK-6 bood een volledige bescherming aan de bestuurder en bleef licht genoeg zodat een LAAT/c Gunship verschillende Bikes tegelijk kon vervoeren.

Achter de SchermenEdit

  • De term "Freeco" wordt nooit gesproken in de aflevering Trespass, maar ontstond door de samenvoeging van "Freezing cold".
  • De technische naam CK-6 is gebasseerd op de JR-4 Swoop van Bespin Motors (waarop hij veel lijkt), die in de Arms and Equipment Guide voorkwam. Die was op zijn beurt weer gebasseerd op een concept voor een Speederbike voor Episode I door Doug Chang.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki