Wikia

Yodapedia

CLE-004 Window Cleaning Droid

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CLE-004 Window Cleaning Droid
CLE004.jpg
Product
Model:

CLE-004 Window Cleaning Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Publictechnic

Specificaties
Hoogte:

0,30 meter

Functies
Taken:

Poetsen van ramen

CLE INS.jpg

INS-444 & CLE-004

De CLE-004 Window Cleaning Droid was een gespecialiseerde Klasse 5 Droid.

UitzichtEdit

De CLE-004 Window Cleaning Droid was 30 centimeter groot en bewoog zich voort dankzij Repulsorlifts. De Droid had een signaalontvanger en een elektrostatische poetser om ramen te kuisen. Door deze arm kon de Droid een raam in een mum van tijd proper maken.

TakenEdit

De CLE-004 had heel weinig kracht nodig door de compacte grootte en het beperkte gewicht. Deze Droids hadden geen brein maar volgden gewoon bevelen. Ze werden aan een systeem gekoppeld waardoor ze dezelfde taken kregen voorgeschoteld als hun collegae. De CLE-004 was uitgerust met apparatuur die energie kon opvangen uit andere zenders. Zo moesten de Droids niet terugkeren voor een oplaadbeurt en hoefden ze niet afhankelijk te zijn van zonlicht om te kunnen werken.

CLE-004 Window Cleaning Droid werkten vaak samen met de INS-444 Window Installation Droid waarbij de INS-444 het raam installeerde en de CLE-004 het raam meteen oppoetste. CLE-004 Window Cleaning Droid werkten op Coruscant ook alleen waar ze de miljoenen ramen van de hoge gebouwen proper maakten ten gevolge van de vervuiling door al het verkeer.

CLE-004 Window Cleaning Droid waren uitstekende Espionage Droids omdat niemand hen verdacht vond. Sommige nieuwszenders en Fringe organisaties hadden CLE-004 Window Cleaning Droids uitgerust met spionage apparatuur of Holographic Recorders. Zo werd Seboca onder andere als eens gevolgd door een CLE-004.

GeschiedenisEdit

Nadat Obi-Wan Kenobi in Padmé Amidala's Appartment op Coruscant in 22 BBY een raam had gebroken, werd Buffy als CLE-004 Window Cleaning Droid ingezet om de nieuwe ramen op te poetsen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki