Wikia

Yodapedia

COO Cook Droid

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

COO Cook Droid
COO.jpg
Product
Model:

COO Cook Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Industrial Automaton

Specificaties
Hoogte:

2,00 meter

Uitrusting:

Kookarmen, grijparmen

Functies
Taken:

Koken

Quote: "Hey you! No Droids: get outta here!"
-- COO-2180

COO Cook Droids waren Klasse 5 Droids die werden gebruikt om eten te koken en klaar te maken.

Bouw & UitzichtEdit

Industrial Automaton gebruikte het frame en de chassis van één van hun werkdroids om de COO Cook Droid te maken. De COO Droid was lelijk en onhandig maar dat hinderde de Droids niet om hun functie naar behoren te vervullen.

De COO was twee meter groot met een smal c-vormig lichaam en twee benen met magnetische zolen. Het hoofd van een COO was smal en telde één Photoreceptor. Opvallend waren de armen van de COO. Deze konden worden geconfigureerd naar keuze. Een COO Droid kon zelfs meer dan twaalf armen bezitten. Deze armen waren ofwel voorzien van kookplaten ofwel van keukengerei of grijparmen. Een COO kon een spatel vasthouden, een kookplaat, een pot kruiden, een mes, een mixer en een brander die als oven kon dienstdoen. Als dit allemaal achter de rug was, kon de COO zijn kookgerief en armen proper maken.

TakenEdit

De COO Cook Droid werd verafschuwd door koks en culinaire fijnproevers. Zij waren echter zelden de doelgroep waarvoor de COO moest koken. COO Cook Droids waren vooral bedoeld om te koken in grootkeukens waar het eten werd opgediend in refters en eetzalen. COO Droids waren ook niet intelligent genoeg om culinaire hoogstandjes te vervaardigen. Elke COO had zo’n 100 recepten geprogrammeerd uit het Humbarine Housekeepers HoloBook. Indien nodig kon dit worden vervangen door nieuwe recepten of een ander pakket aan recepten.

Meestal zat een COO echter vast aan een vast pakket van gerechten dat de eigenaar hem had gegeven. Buitenstaanders konden niet opmerken welk softwarepakket een COO gebruikte. Bovendien waren COO Droids notoire leugenaars die er alles aan deden om hun positie te verbeteren. Sommige eigenaars van een COO Droid kochten deze modellen enkel om eten te verwarmen.

COO Droids waren evenmin flexibel als het op openingsuren van de keuken aankwam. Hun programmatie verplichtte hen daarop erg streng toe te zien. Wanneer COO Droids de keuken gesloten verklaarden, deden ze dat met de vastberadenheid van een politiek besluit.

GeschiedenisEdit

In 22 BBY bevond unit COO-2180 zich aan boord van de Jendirian Valley toen Anakin Skywalker, Padmé Amidala en R2-D2 van Coruscant naar Naboo reisden als vluchtelingen.

Achter de SchermenEdit

  • In de Fact Files wordt vermeld dat Publictechnic deze Droids maakt en dat hun armen niet omwisselbaar zijn.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki