Wikia

Yodapedia

CR-20 Troop Carrier

11.134pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CR-20 Troop Carrier
CR-20.jpg
Product
Model:

CR-20 Troop Carrier

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Corellian Engineering Corporation

Prijs:

680.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

60,00 meter

Snelheid:

850 km/h

Hyperdrive:

x3

Bemanning:

6

Passagiers:

40 Clone Troopers

Vracht:

15 ton
12 Speeder Bikes

Voorraad:

2 weken

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

CR20 1.jpg

CR20 boven Nelvaan

De CR-20 Troop Carrier was een schip dat tijdens de Clone Wars werd gebruikt om kleine groepen van Clone Troopers te vervoeren.

UitzichtEdit

Corellian Engineering Corporation ontwierp en bouwde de CR20 en daarom leek het schip een beetje op de Consular-class Space Cruiser. De meeste CR20’s waren rood (diplomatie) en wit van kleur. De CR20 had drie grote motoren achteraan en was bewapend met zware Medium Turbolasers aan de zijkant om het laden en lossen van Clone Troopers minder gevaarlijk te maken.

TakenEdit

Corellian Engineering Corporation had de CR20 oorspronkelijk gebouwd voor CorSec in de Corellian Sector. De Galactic Republic kocht deze voertuigen op die buiten de Corellian Sector actief waren en zette deze een maand na de Battle of Geonosis in voor de strijd. De CR-20 werd bestuurd door twee piloten, een communicatieofficier en drie ingenieurs.

Wanneer een Acclamator-class Transgalactic Military Assault Ship niet nodig was om op een planeet te landen, stuurde men een CR20 die ongeveer twintig Clone Troopers kon vervoeren met nog twaalf Speeder Bikes en extra bevoorrading. De CR-20 kon perfect zich verdedigen tijdens het droppen van de troepen.

GeschiedenisEdit

Op het einde van de Battle of Muunilinst gaf Obi-Wan Kenobi opdracht aan Clone Troopers om in een CR20 Anakin Skywalker te volgen die in Hyperspace was verdwenen tijdens een duel met een onbekende starfighter. Op Yavin 4 werd de CR20 opgeblazen door Asajj Ventress die een valstrik had gespannen.

Later in de Clone Wars landden Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi en Clone Troopers met een CR20 op de ijsplaneet Nelvaan.

SpecificatiesEdit

WapensEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki