Wikia

Yodapedia

CR-2 Blaster Pistol

10.952pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CR-2 Blaster Pistol
CR-2.jpg
Product
Model:

CR-2 Blaster Pistol

Type:

Heavy Blaster Pistol

Ontwerp:

Corellian Arms

Fabrikant:

Corellian Arms

Prijs:

450 Credits

Specificaties
Bereik:

12 meter

Affiliaties
Gebruikers:

Royal Naboo Security Forces

Naboo Security Guard.jpg

CR-2 Blaster Pistol

De CR-2 Blaster Pistol was één van de vaste Blasters die werd gebruikt door de Royal Naboo Security Forces.

OntwikkelingEdit

De CR-2 Blaster Pistol was een Heavy Blaster model dat oorspronkelijk werd gemaakt door Corellian Arms. Het was de eerste Blaster die op Naboo op grote schaal werd gemaakt. De CR-2 was op de Core Worlds een antiquiteit maar op Naboo werd het vaak gebruikt. De CR-2 was immers een stevig en erg betrouwbaar wapen.

Op Naboo bevond zich de laatste fabriek van Corellian Arms in het universum. Het had twee handvaten (al werd het bestempeld als een Blaster die je kon gebruiken met één hand) voor extra steun en een kijker. Het wapen was volledig uit metaal gemaakt, zonder het hout dat zou worden gebruik in latere wapens van de Naboo Royal Security Forces. Met de riem kon je het wapen over de schouder dragen.

GebruikEdit

De CR-2 vuurde in een eerste stand plasma af naar het doelwit. Deze plasma was duur om te produceren en onstabiel naar de moderne standaard. Omdat er op Naboo echter een stabielere soort Plasma werd geproduceerd, kon dit wapen zonder problemen verder worden gebruikt. In een tweede stand kon het elektrische ladingen vuren die een doelwit konden neutraliseren. De tweede stand was eigenlijk de meest gebruikte stand van de CR-2 zodat noch dieren, noch bewoners dodelijk werden geraakt indien er moest worden opgetreden.

De Naboo Royal Security Forces maakten gebruik van de CR-2. Onder andere de Security Guards gebruikten dit model. Ook ranchhouders en rangers gebruikten deze wapens als extra bescherming tegen wilde dieren.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Invasion of Naboo gebruikten de Naboo Security Guards de CR-2 Blaster tegen de Battle Droids van de Trade Federation.

Achter de SchermenEdit

  • De CR-2 was een aangepast Calico M96 Pistool

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki