Wikia

Yodapedia

CS-Mark 12 Hologram Projector

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

CS-Mark 12 Hologram Projector
CS-Mark 12.jpg
Product
Model:

CS-Mark 12

Ontwerp:

Plescinia Entertainments

Fabrikant:

Neuro-Saav Corporation

Specificaties
Formaat:

2,80 diameter

Functies
Gebruik:

Rebel Alliance

Taken:

Projecteren van een Hologram

Gebruikers:

Rebel Alliance

CS-Mark 12 NEGWT.jpg

CS-Mark 12 Model

Quote: "You can see here the Death Star orbiting the forest moon of Endor."
-- Admiral Ackbar

De CS-Mark 12 Hologram Projector was een grote Hologram projector gebruikt door de Rebel Alliance tijdens de briefing van de Battle of Endor in Home One.

Uitzicht & TakenEdit

De CS-Mark 12 werd ontworpen door Plescinia Entertainments maar werd uitbesteed om te worden geproduceerd door Neuro-Saav Corporation. De CS-Mark 12 was een zeer gesofisticeerde Holoprojector die Hologrammen met een diameter van vijf meter kon projecteren. De data kon worden ingebracht via de consoles of via Droids of andere datalinks. De CS-mark 12 was van bovenaf gezien een soort cirkel met allerlei consoles en bedieningen langs de zijkanten. Middenin bevond zich de eigenlijke projector.

Tijdens de projectie had men een volledige controle over de Hologrammen. Geluid, beeld en snelheid konden allemaal worden afgesteld en bijgesteld. De CS-Mark 12 was ook uitgerust met een totaalpakket om beelden aan te passen.

GeschiedenisEdit

In 4 ABY gebruikten de ingenieurs van de Rebel Alliance een CS-Mark 12 om de strategie voor de Battle of Endor uit te leggen aan de piloten. De Death Star II, Endor en de Squadrons werden onder andere afgebeeld als Hologram.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki