Wikia

Yodapedia

CT-9538

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CT-9538
Edge.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens (Clone)

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Bijnaam:

Edge

Affiliatie:

Galactic Republic
Brain Worm

Quote: "If there's one thing we clones know, it's how to stop a Jedi."
-- Edge

CT-9538, bijgenaamd Edge was een Clone Trooper die na de Second Battle of Geonosis met TB-73 naar Ord Cestus reisde om er medische bevoorrading te brengen.

BiografieEdit

Edge maakte deel uit van Tango Company dat na de Second Battle of Geonosis de Progate Temple moest bewaken. Edge was herkenbaar aan zijn kort grijsgekleurd haar. Edge had echter niet in de gaten dat een Brain Worm in Clone Trooper Scythe was gekropen. Aan boord van TB-73 liet Scythe meer Brain Worms los die die andere Clones Troopers konden besmetten.

Edge was een van de Troopers die besmet raakten. Hij stormde samen met Ox de refter van het schip binnen om het vuur te openen op Ahsoka Tano en Barriss Offee die nog niet besmet waren geraakt. De Padawans konden Ox en Edge bewusteloos slagen alvorens hen te doden. Daarna liet Trap hen bewaken door Havoc.

Uiteindelijk werd Edge gered toen Ahsoka Tano het koelsysteem van het Frigate uitschakelde waardoor de Brain Worms bevroren werden. Edge herstelde in het medisch station nabij Ord Cestus.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki