Wikia

Yodapedia

CZ-3

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CZ-3
CZ-3.jpg
Specificaties
Model:

CZ Secretary Droid

Fabrikant:

Serv-O-Droid

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,70 meter

Biografie
Deactivatie:

0 BBY

Eigenaar:

Jabba the Hutt

Taken:

Spionage, Data

Affiliatie:

Jabba the Hutt

CZ-3 was een CZ Secretary Droid van Jabba the Hutt die Jabba met opzet liet stelen om de dader van de diefstal te kunnen vangen.

BiografieEdit

CZ-3 werkte ooit samen met CZ-1 maar nadat ze op Tatooine belandden, werd CZ-1 gevangen genomen door de Jawas van Nebit en raakte CZ-3 in het bezit van Jabba the Hutt.

Jabba gebruikte CZ-3 om een verdachte zakenpartner, Opun Mcgrrrr, in de val te lokken. Tijdens een zakenbespreking liet Jabba CZ-3 vrij rondwandelen. Omdat Mcgrrrr dacht dat CZ-3 kostbare informatie bevatte, ontvreemde hij de Droid van Jabba. De Hutt had echter opnameapparatuur laten installeren in CZ-3 zodat hij alles had kunnen filmen.

Om geen argwaan te wekken, stuurde Jabba Takeel achter CZ-3 aan. Jabba wist dat de domme Snivvian het heel moeilijk zou krijgen om deze taak te vervullen. Nadat CZ-3 bewijsmateriaal tegen Mcgrrrr had verzameld, begon de Droid doelloos rond te dwalen door de straten van Mos Eisley. Hij passeerde langs Luke Skywalker toen hij zijn X-34 Landspeeder verkocht aan Wioslea.

Nadat hij werd gevangengenomen door de Jawa Traders, werd de Droid tenslotte aangetroffen in Mos Eisley door Takeel en Tols Vengra, de Jenet majordomus van Opun Mcgrrrr. Uiteindelijk schoot Zutton de Droid stuk maar Jabba had genoeg bewijsmateriaal tegen Mcgrrrr verzameld. De onderdelen van CZ-3 werden verzameld door de Jawa Traders.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki